کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در قم:

حسن روحانی با مراجع قم دیدار نمی کند

خبرگزاری فارس , 17 ارديبهشت 1396 ساعت 17:42

قم نیوز: رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در قم گفت:حسن روحانی با مراجع قم دیدار نمی کند.



به گزارش قم نیوز، سید مهدی علیزاده طباطبایی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه انتخابات ویژگی‌های خاصی دارد اظهار کرد: احتمال اینکه حجت‌الاسلام روحانی به قم سفر کند زیاد است ولی نمی‌توانیم برای آن زمان تعیین کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در قم با بیان اینکه مناظره سوم به طور احتمالی متفاوت از دو مناظره پیشین است گفت: مناظره‌ها آنگونه که باید و شاید خوب برگزار نمی شود.

وی عنوان کرد: مجری توانا برای این کار تعیین نکردند اگر صدا و سیما می‌خواست مناظره درستی را برگزار کند باید برای هر یک از سه مناظره مجری جداگانه و متخصص می‌گذاشت که به موضوعاتی که در مناظره مطرح می‌شود اشراف داشته باشد تا هر یک از کاندیداها که بخواهد از حدود سؤال خارج شود تذکر دهد.

علیزاده طباطبایی خاطرنشان کرد: کاندیداها در مناظره باید برنامه خود را ارائه دهند اگر به برنامه رقیب انتقادی دارند بیان کنند اینکه تهمت‌های بی‌جا بیان کنند مناظره نیست.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در قم ادامه داد: اگر مناظره سوم نیز این گونه باشد اتفاق خاصی نمی‌افتد ولی اگر بنا باشد برنامه‌های اقتصادی را ارائه کنند و امکان‌پذیری ایده‌ها را اثبات کنند افراد می‌توانند بهره ببرند.

وی با بیان اینکه مردم انتخاب‌های خود را از قبل انجام داده‌اند گفت: این مناظره‌ها در جا به جایی رأی تأثیری ندارد این مناظره‌ها تنها دست‌مایه‌ای است تا طرفداران کاندیداها با یکدیگر بحث کنند.

علیزاده طباطبایی خاطرنشان کرد: 40 درصد جامعه تصمیمشان را گرفته ولی هنوز 60 درصد جامعه تصمیم خود را نگرفتند کسانی هستند که برخی اوقات شرکت نمی‌کنند و این مناظره‌ها ممکن است در آنها تأثیر خود را بگذارد. این مناظره‌ها تعیین‌کننده 60 درصدی است که تصمیم خود را نگرفتند و به هر طرفی بروند آن فرد برنده انتخابات است.

*حسن روحانی اگر به قم بیاید برنامه‌ای برای دیدار با مراجع ندارد

وی عنوان کرد: در این موقعیت بعید است مراجع تمایل به پذیرش کاندیداها داشته باشند که حجت‌الاسلام روحانی نیز مستثنی نیست، وی اگر به قم بیاید برنامه‌ای برای دیدار با مراجع ندارد.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در قم با بیان اینکه احتمال سفر حجت‌الاسلام روحانی به قم وجود دارد گفت: معتقدیم مردم قم از نظر فرهنگی نسبت به همه مکان‌های کشور رشد بیشتری دارند و سطح سواد در قم بالاتر از مناطق دیگر کشور است.

وی با بیان اینکه آقای جهانگیری در قم ستادی ندارد عنوان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در استان قم رقیب اصلی حجت‌الاسلام روحانی است نه قالیباف.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه مردم از وضعیت اقتصادی ناراضی نیستند گفت: حقوق فرهنگیان دو برابر شده بیش از 11 میلیون نفر که بیمه نبودند در دولت کنونی بیمه شدند، نباید بیان کنیم وضعیت بدتر شده و مردم ناراضی هستند، حمایت دولت از کارگران کم نیست.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در قم دعا کرد: در دوره چهار ساله دولت شاخص فلاکت در قالب جمع نرخ بیکاری و تورم کاهش پیدا کرده است.

علیزاده طباطبایی عنوان کرد: 87 درصد واحدهایی که از ابتدای تأسیس منطقه سلفچگان تا امروز پروانه بهره‌برداری دریافت کردند فعال هستند و در سال 94 و 95 واحدهای جدید اضافه شده است. واحدهایی داشتیم که با ظرفیت پایین کار می‌کردند زیرا مواد اولیه را به دلیل تحریم‌ها به آنها نمی‌دادند.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در قم با بیان اینکه 15 تا 16 ستاد در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شده است گفت: بر اساس قانون این اجازه وجود دارد که 18 ستاد دایر شود و کاندیداها در هر منطقه‌ای مجاز هستند دو ستاد بزنند و به جز این ستادها یک ستاد شهرستان و یک ستاد استان داشته باشند.

وی یادآور شد: سخنرانانی دعوت شدند تا در ستادها صحبت کنند، ترجیح می‌دهیم کمتر از عکس استفاده شود و اعتقاد داریم اگر مطالب و واقعیات جامعه را بگوییم تأثیر آن بیشتر است. بنابراین به گفت‌وگوی چهره به چهره و تریبون‌های آزاد پرداخته می‌شود.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه اقدامات طرفداران کاندیداها در صورت مزاحمت برای مردم اگر خلاف قانون نباشد خلاف عقل است گفت:‌ به هواداران گفته شده که به هیچ وجه از این کارها نکنند و مانع شدیم ولی جوان هستند و شور و نشاط دارند ولی این رویه‌ها درست نیست به همین منظور منشور اخلاقی در ستاد نصب شده و از همه خواسته شده که این منشور را رعایت کنند.

وی یادآور شد: برنامه‌ها در هفته آخر در فضای مجازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ما نیز در قم این رویه را دنبال می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در قم در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اجرای منوریل خاطرنشان کرد: منوریل کار صحیحی نبود ولی در مورد پروژه‌ای که در آن هزینه‌هایی صورت گرفته رها شدن منطقی نیست.

وی به وضعیت پروژه فرودگاه قم اشاره و تصریح کرد: فرودگاه توجیه اقتصادی دارد ولی دولت بنای سرمایه‌گذاری برای فرودگاه را نداشت. بخش خصوصی وارد کار شد و مقداری بخش خصوصی در شروع کار عجله کرد بنابراین نتوانست معارضان را کنار بزند، اکنون کارش تعطیل شده و سرمایه‌گذاران شاکی شده‌اند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 47823

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47823/حسن-روحانی-مراجع-قم-دیدار-نمی-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir