يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 47824
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله علوی گرگانی:

برای اصلاح مردم خواص جامعه باید صالح باشند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: طبق فرمایش رسول گرامی اسلام(ص)، مردم عادی اصلاح نمی‌شوند مگر آنکه خواص جامعه تربیت شوند و صالح باشند.
آیت الله علوی گرگانی: برای اصلاح مردم خواص جامعه باید صالح باشند
آیت الله علوی گرگانی: برای اصلاح مردم خواص جامعه باید صالح باشند
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از مربیان طرح شجره طیبه صالحین شهرستان درود اظهار داشت: از خداوند بخواهید توفیق عمل داشته باشید و همان طور که امام صادق(ع) فرموده‌اند فقط کارها با زبان نباشد؛ طوری باشید هنکامی که مردم شما را دیدند بگویند خدا امام صادق(ع) را رحمت کند. چه شاگردان شایسته‌ای تربیت کرده است.

وی بیان داشت: رسول گرامی اسلام(ص) فرموده‌اند مردم عام اصلاح نمی‌شوند مگر آن که خواص جامعه تربیت شوند.

استاد سطوح عالی حوزه در این باره ادامه داد: خواص دو دسته هستند؛ دسته‌ای علما که پیشوایان مردم هستند و دسته‌ای دیگر کسانی که دارای اختیار هستند همچون مدیران و مسئولان یک شهر.

وی افزود: باید بسیار مراقب باشید و خودتان را ابتدا اصلاح کنید که این امر در اصلاح دیگران موثر است و زودتر به نتیجه می‌رسد.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد:‌ عالمان بزرگ همواره ما را توصیه کرده‌اند که هر روز که از خواب بیدار می‌شویم به خودمان متذکر شویم که من چه کسی هستم و چه مسئولیتی دارم؛ از این رو بیشتر مراقب رفتارهایمان خواهیم بود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceev8e.jh8fwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما