سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۳۵
کد مطلب : 47873
منبع : خبرگزاری مهر
بانوی مدال آور تکواندوی قم در گفتگو با مهر:

بانوان تکواندوکار قم از نظر ظرفیت فنی چیزی از دیگران کم ندارند

قم نيوز : قم نیوز: بانوی مدال آور تکواندوی قم با بیان این که روحیه قهرمانی و تلاش برای رقابت و مدال نزد بانوان تکواندوی قم کاهش یافته گفت: بانوان تکواندوکار قم از نظر ظرفیت فنی چیزی از دیگران کم ندارند.
بانوان تکواندوکار قم
بانوان تکواندوکار قم
به گزارش قم نیوز، رقیه فرضی، اظهار داشت: وضعیت تکواندو در قم در بخش مردان قابل قبول است زیرا بهای بیشتری به تکواندوکاران مرد داده می‌شود اما در بخش بانوان کم لطفی زیادی دیده می‌شود البته در قم به دلیل شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی و مذهبی بودن شهر قم، محدودیت‌هایی برای تکواندوکاران زن وجود دارد.

وی افزود: اساتید تکواندو می‌توانند با کمترین امکانات بهترین‌ها آموزش را ارائه دهند اما تمام تکواندوکاران بانوی قم به خاطر بی‌نظمی و تق و لق بودن تیم، دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند و سعی می‌کنند به‌عنوان یک ورزش معمولی در باشگاهای خودشان مشغول به کار باشند.

بانوی مدال آور تکواندوی قم گفت: هدف جامعه ورزش تکواندوی بانوان قم به تدریج به این تبدیل شده که ورزشی کرده باشند یعنی آن روحیه قهرمانی و تلاش برای رقابت و مدال به طور جدی وجود ندارد و حتی برخی از همین تکواندوکاران به رشته‌های دیگر تغییر مسیر می‌دهند تا مقام کسب کنند.

فرضی بیان داشت: تکواندوی قم در شیوه اداره کار مشکلات زیادی دارد در حالی که بانوان ما دست کمی از استان‌های دیگر ندارند. برگزاری مسابقات لیگ در شهرهای دیگر بهترین موقعیت برای تکواندوکاران به منظور کسب تجربه و میدان دیدن است اما در قم چه زمانی این برنامه‌ها اجرا شده است که از بانوان قمی توقع مقام داریم؟

وی عنوان کرد: وقتی از سال‌های پیش این مشکلات برطرف نشده، بدون شک سال‌های سال طول می‌کشد تا بانوان تکواندوکار ما به مقام دست پیدا کنند. تاکید می‌کنم که بانوان قمی چیزی کمتر از بانوان شهرهای دیگر ندارند فقط کمی اعتماد و تلاش مضاعف و همچنین توجه مسئولان می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

بانوی مدال آور تکواندوی قم تصریح کرد: در تکواندو که رشته اصلی من محسوب می‌شود توانسته‌ام ۲۱ مدال طلای استانی تکواندو به همراه ۲ مدال نقره و یک برنز به دست بیاورم و در ورزش‌های رزمی و در سبک رزم آوران توانستم  یک طلا و یک نقره از مسابقات قهرمانی کشور کسب کنم.

    انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcipva5.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما