سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 47917
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله سعیدی تاکید کرد

ضرورت هماهنگی بین مدیران در مدیریت شهر مقدس قم /کاندیداهای ریاست جمهوری از بیان سخنان ناشایست پرهیز کنند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه هماهنگی در عملیات های دفاع مقدس موجب پیروزی اسلام شد گفت: مدیران برای انجام امور مدیریتی در قم باید هماهنگ باشند و از تجربیات یکدیگر بهره ببرند تا مدیریت صحیح صورت بگیرد.
ضرورت هماهنگی بین مدیران در مدیریت شهر مقدس قم /کاندیداهای ریاست جمهوری از بیان سخنان ناشایست پرهیز کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با معاون اجتماعی دادگستری قم و جمعی از اعضای کارگروه زنان و خانواده استانداری، اظهار کرد: دستگاه قضایی باید خود را از هرگونه حاشیه دور کند.

وی بابیان اینکه باید از هرگونه حاشیه دوری شود، تصریح کرد: مجموعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی که در دادگستری برای پیشگیری و بزه و جرم در جامعه صورت می‌گیرد، کاری بسیار شایسته و ارزشمند است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه همه مجموعه‌ها در استان قم باید طهارت داشته باشند، به تبیین دلایل شرط تطهیر برای ورود به خانه خدا اشاره کرد و گفت: خانه خدا باید همواره از هرگونه آلودگی مطهر شود و کسانی که در این خانه حضور می‌یابند باید تطهیر شوند و شرط ارتباط با خدا نیز  تطهیر است.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه قم درگه بهشت است، گفت: کسانی که در این شهر خدمت می‌کنند باید همواره به این موضوع بیندیشند که خادمان درگه بهشت هستند و از نظر اخلاقی چنان رفتار کنند که هرکسی که به قم آمد احساس کند که با خادمان شهر بهشت مواجه است.

وی بابیان اینکه قم حرم اهل‌بیت (ع) است، عنوان کرد: نباید رفتاری از اشخاص دیده شود که شرمندگی مقابل حضرت معصومه (س) و اهل‌بیت (ع) را فراهم آورد.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه رعایت حریم اهل‌بیت (ع) بر همه اقشار و گروه‌های جامعه ضروری است، تصریح کرد: رانندگان و موتور سیکلت سواران نیز باید به گونه‌ای رفتار کنند که این حس القا شود، اینان مجاوران حریم اهل‌بیت (ع) هستند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه یکی از کارهای مهم در بحث مدیریتی شهر مقدس قم، هماهنگی بین مدیران و دستگاه‌هاست، گفت: در دوران دفاع مقدس همه چیز هماهنگ بود و کسی بدون هماهنگی نسبت به عملی خاص اقدام نمی‌کرد و تلاش رزمندگان بر این بود در انجام عملیات‌ها از تجربیات یکدیگر بهره ببرند.

وی با اشاره به جمله‌ای که از ژان وال ژان که در کتاب ویکتور هوگو نقل شده است، گفت: ژان وال ژان می‌گوید «من به خاطر دزدیدن قرصی نان به 15 سال زندان محکوم شدم و آنجا هر روز یک قرص کامل نان به من دادند» اگر روی این جمله کمی تأمل شود بسیار سنگین و پر محتواست ما گاهی اوقات به دلیل جبران کاری که ارزش مالی چندانی ندارد، چندین برابر هزینه می‌کنیم و این اقدام به سیستم مالی کشور ضربه می‌زند.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خویش بابیان اینکه خانواده‌ها برای رشد جوانانشان هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوند، عنوان کرد: زمانی که خانواده در تلاش است از ثمره عمر خود بهره ببرد جوان بدون داشتن کلاه ایمنی سوار بر موتورسیکلت شده و تصادف می‌کند و این رنج همیشه بر دل خانواده باقی می‌ماند و هزینه‌هایی که برای بزرگ کردن این فرزند شده است از بین می‌رود.

وی بابیان اینکه در جامعه هیچ محاسبه‌ای برای ارزش عمر انسان صورت نمی‌گیرد، گفت: همین مسئله موجب می‌شود که جوانان ارزش عمر خود را ندانند و با لحظه‌ای غفلت جان خود را از دست بدهند.

آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خویش به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: هریک از کاندیداهای 6 گانه ریاست جمهوری سخنی به میان می‌آورد که چندان شایسته نیست و در این راستا باید از خدا بخواهیم همه را به راه راست هدایت کند.

امام‌جمعه قم یادآور شد: در حال حاضر مشکلات جامعه ما نبود برخی امکانات و پول نیست، بلکه ما ظرفیت‌ها را نمی‌شناسیم. زمانی که برای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت فراخوان می‌دهیم مردم فوج فوج برای حمایت از دانش آموزان داوطلبانه می‌آیند و هزینه می‌کنند بنابر این باید ظرفیت‌ها را شناخت.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchqwnk.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما