چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 47950
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله نوری همدانی:

کاندیداها با صداقت عمل کنند/ مقابل سند ۲۰۳۰ یونسکو سکوت نمی‌کنیم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: کاندیداهای انتخابات باید با صداقت و درستی عمل کنند و تبلیغات آنها هم باید بر اساس فرهنگ اسلام و انقلاب باشد.
آیت الله نوری همدانی: کاندیداها با صداقت عمل کنند
آیت الله نوری همدانی: کاندیداها با صداقت عمل کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در  درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی با تأکید بر اینکه ما حق دخالت در سرنوشت و اداره جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را داریم، عنوان کرد: بر این اساس همه باید در انتخابات شرکت کنند.

وی در ادامه به تبلیغات کاندیداهای انتخابات اشاره کرد و گفت: کاندیداها باید با صداقت و درستی عمل کنند و تبلیغات آنها هم باید بر اساس فرهنگ اسلام و انقلاب باشد.

دروغگویی و تهمت حرام است

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه در حرمت دروغگویی و تهمت زدن شکی نیست، ابراز کرد: اما چون این امر در تبلیغات اثر منفی دارد گناه و حرام است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح و با بیان اینکه ما فرد خاصی را معرفی نمی‌کنیم، گفت: اصلح به معنای کسی است که صلاحیت بیشتری دارد و در این بین باید گفت آیا کسی که دروغ بگوید و یا دیگران را تخریب کند اصلح است؟

آیت الله نوری همدانی به سخنان برخی از کاندیداها اشاره و ابراز کرد: برخی در سخنان خود گفته‌اند طی ۳۸ سال جز زندان و اعدام کاری نکرده‌اید و این‌گونه دست آوردهای نظام را زیر سئوال می‌برند.

انتقاد از امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو

وی همچنین به سند ۲۰۳۰ یونسکو اشاره و بیان کرد: در سرفصل‌های این سند مطالبی همچون عدم جهاد و امر به معروف و نهی از منکر دیده می‌شود.

وی ابراز کرد: این سند توسط دولت و با عدم ارائه به مجلس و مشورت با علما امضا شده و کار را به جایی رسانده است که رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع اشاره کردند و بنابراین ما هم نمی‌توانیم در برابر این سند ساکت باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7o8e.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما