پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 47973
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله مکارم شیرازی: تفکرات انحرافی ظهور سبب ترک امر به معروف می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: برخی می‌گویند که بر اساس روایات اگر مفاسد زیاد شود امام زمان(عج) ظهور می‌کنند به همین علت نباید از مفاسد جلوگیری کنیم، این تفکر انحرافی و غلط بوده که سبب ترک امر به معروف و نهی از منکر و در نتیجه ترویج فساد و گسترش آن می‌شود.
آیت الله مکارم شیرازی: تفکرات انحرافی ظهور سبب ترک امر به معروف می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای استان زنجان که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم انجام شد، با بیان اینکه زنجانی‌ها در سطح کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های دینی و مذهبی درخشش خاصی دارند، اظهار کرد: علمای بزرگ زنجان، آثار به یادگار مانده از آنها و برگزاری مراسمات ویژه ائمه اطهار(ع) نشان می‌دهد که مردم این دیار متدین و متدین‌پرور هستند.

وی از تقوا به عنوان نخستین آثار علم نام برد و اضافه کرد:‌ علم انسان را نسبت به خداوند متعال و حقایق جهان هستی آگاه می‌کند؛ فردی که تقوا داشته باشد به سمت ایمان به خداوند متعال حرکت می‌کند و از زشتی‌ها و بدی‌ها دور می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه عالم بدون تقوا جاهلی در لباس عالم است، عنوان کرد:‌ این فرد حقایق بسیاری را مشاهده می‌کند اما نمی‌تواند آنها را باور کند چرا که با مشکل هواپرستی و دنیاپرستی مواجه است.

وی پیروی از حق را یکی دیگر از آثار علم برشمرد و گفت: فرد عالم واقعی از گناهان پرهیز می‌کند چرا که نسبت به ضررهای گناه آگاه است و به سمت تباهی کشیده نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی دیگر از آثار علم محبت به دوستان است، مطرح کرد: زندگی اجتماعی به عنوان یک اولویت مطرح است چرا که اگر به این موضوع مهم توجه نمی‌شد بشر نمی‌توانست به جایگاه کنونی برسد؛ افراد مختلف جامعه به ویژه علما باید قدردان یکدیگر باشند.

وی با تاکید بر اینکه علم دارای هیچ حد و مرزی نیست، یادآور شد: انسان عالم پذیرای علم دیگران است به همین علت اگر دیگران برای او مباحث علمی را مطرح کنند به خوبی آنها را می‌پذیرد.

این استاد برجسته حوزه متواضع بودن را از دیگر ویژگی‌های عالم برشمرد و افزود: افرادی که خود را عالم دانسته اما گوش به حرف هیچ فردی نمی‌دهند جاهلانی هستند در لباس عالم؛ خود بنده نیز گاهی نقد شاگردان را پذیرفته و نکات جدیدی را فرا می‌گیرم چرا که نداشتن روحیه نقدپذیری و اسرار روی یک موضوع نادرست است.

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند که بر اساس روایات اگر مفاسد زیاد شود امام زمان(عج) ظهور می‌کنند به همین علت نباید از مفاسد جلوگیری کنیم؛ این تفکر انحرافی و غلط بوده که سبب ترک امر به معروف و نهی از منکر و در نتیجه ترویج فساد و گسترش آن می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آیات قرآن مومنان را به ترویج آموزه‌های دینی موظف کرده است، مطرح کرد: بر اساس وعده‌های الهی افرادی که به دنبال ظهور هستند باید هسته انقلابی قیام مهدی(عج) را تقویت و از فساد جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه تعجیل در ظهور امام زمان(ع) نیازمند ساختن یک جامعه صالح است، اظهار کرد: شبهاتی مختلف با تغییر آموزه‌ها مطرح می‌شود به همین علت طلاب و فضلا باید به عنوان سربازان راه امام زمان(عج) به میدان آمده و در راستای رفع این شبهات تلاش کنند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه زنجانی‌ها افراد با ایمان و اراده هستند، اضافه کرد: امیدواریم نسل کنونی وارثان مطلوبی برای پدران خود باشند و میراث باقیمانده از آنها را حفظ کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjthex.uqeaazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما