پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 47991
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

انتقاد از تعدد تصمیم‌گیران در مدیریت شهرها

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: يکي از ضرورت‌هاي تحقق پارلمان شهري، بحث مديريت يکپارچه شهري است و نبايد چند نهاد تصميم گير در شهر وجود داشته باشد.
انتقاد از تعدد تصمیم‌گیران در مدیریت شهرها
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله بیاتی امروز، با اشاره به مساله مدیریت یکپارچه شهری و عدم رسیدن شوراها به جایگاه واقعی اظهار کرد: در این زمینه باید گفت که اگر همه ما به سمت و سویی حرکت کنیم که قانون اساسی تعریف کرده، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌ها و ضرورت‌های تحقق مدیریت یکپارچه شهری بیان کرد: یکی از ضرورت‌های تحقق پارلمان شهری، بحث مدیریت یکپارچه شهری است و نباید چند نهاد تصمیم گیر در شهر وجود داشته باشد که بتوان هماهنگی و انسجام بهتری را در شهرها رقم زد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن ابراز تاسف از این مساله که هر بار که اصلاحیه قانون شوراها به مجلس برده شده، از اختیارات آن کاسته شده است افزود: این مساله برای نظام مردم سالار دینی خوب نیست و ضربه‌های متعددی را بر سیستم مدیریت شهرها وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: برای مثال، شوراها عضو کمیسیون ماده پنج بودند اما با کاهش اختیارات، ناظر شده‌اند و در مقاطع مهم و حساسی نقش و حضورشان بسیار کمرنگ شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت تحقق بحث مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری در حال حاضر در اختیار هیات وزیران و در دست بررسی است که سرنوشت آن کماکان نامعلوم است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvhex.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما