قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه مردم اگر بخواهند طعم شیرین ولایت و امامت را بچشند وظیفه دارند محقق و عاقل باشند گفت: جریان ظهور حضرت از دیر زمان در صحف گذشته و ادیان مختلف آمده و همه منتظر آمدن منجی جهانی هستند.
آیت الله جوادی آملی: مردم با تحقیق و عدل طعم شیرین ولایت و امامت را خواهند چشید/ادیان مختلف منتظر ظهور منجی هستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مرکز همایش‌های بین المللی رسول اعظم(ص) در قم آغاز شد، اظهار کرد: جریان ظهور حضرت از دیر زمان در صحف گذشته و ادیان مختلف آمده و همه منتظر آمدن منجی جهانی هستند.

وی افزود: حضرت ولیعصر(عج) خلیفه الله و خلیفه رسول الله است و امامت ویژه را برعهده دارد. همه ائمه اطهار، خدا و رسولش را به خوبی می‌شناسند چرا که در احادیث آمده است الله را باید با الله شناخت و رسول را با رسالت.
این مرجع تقلید تصریح کرد: امام باید جهان را بشناسد زیرا اگر زمین و آسمان را نشناسند و به انسانیت انسان‌ها آگاه نباشد نمی‌تواند خلیفه باشد؛ همانگونه که هویت خود و الله و رسول خدا را باید بشناسد، به قلمرو خلافت او که تشریع و تکلیف است باید آگاه باشد.
آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: وجود حضرت ولیعصر(عج) کل نظام تدوین را در دست دارد. ایشان باید جامعه بشری را از شرق تا غرب و شمال تا جنوب بشناسد تا اینها را به مقصد برساند. اگر انسانیت و مسائل سیاست و اقتصاد و معرفت شناسی و ... در کف دستش نباشد چگونه در عصر ظهور جامعه را به عدل برساند؟
وی با اشاره به وظایف مردم در عصر غیبت خاطرنشان کرد: دعا کردن‌ها و صدقه دادن‌ها جزو وظایف رسمی ما است اما بر اساس احادیث اهل بیت(ع) باید امام زمان را درک کنیم و بشناسیم. اگر امام را به عنوان یک رهبر بشناسیم همین بحث‌های کلامی حوزوی کافی است اما امام باید همه چیز را بداند و باید الله و رسول را بشناسد.
این مرجع تقلید ادامه داد: برخی حرف از غدیر می‌زنند اما سقیفه را در سر می‌پرورانند. اینکه می گوییم غدیری هستیم یعنی انتخاب از سوی خدا است نه مردم. مهمترین رهاورد غدیر این است که نگذاشت دین اسیر باشد. سقیفه برای اسارت دین و غدیر برای نجات دین آمده است.

وی تأکید کرد: تا وحی، نبوت و رسالت خاص و عام را نشناسیم، نمی‌توانیم امام شناس باشیم. این وظیفه حوزویان و دانشگاهیان است که این علوم را تبیین کنند تا بیان نورانی امام صادق(ص) که خدا را با خدا و رسول را به رسالت و اولی الامر را با اولی الامری بشناسیم، به خوبی تبیین شود.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به لزوم حضور مردم در صحنه و فراهم کردن مقدمات ظهور گفت: تا مردم ظهور علمی و علمی نداشته باشند جهان سراسر عدل نمی‌شود. این مقدمه روشن است که تا مردم حضور نداشته باشد عدل بر جامعه فراگیر نمی‌شود. رسیدن جامعه به عقلانیت و عدالت بدون حضور مردم امکان پذیر نیست. عدم حضور مردم در صحنه سبب تنها ماندن رهبر می‌شود و تا زمانی که مردم عاقل نشوند در صحنه حضور نخواهند یافت.
این مرجع تقلید افزود: وظیفه ما در بخش‌های کلامی، تبیین حدیث نورانی امام صادق(ع) در دانشگاه و حوزه است. مردم اگر بخواهند طعم شیرین ولایت و امامت را بچشند وظیفه دارند محقق و عاقل باشند. دست هدایت الهی و دست حضرت وقتی بالای سر مردم می‌آید که عقل آنان هم در بخش اندیشه و هم در بخش انگیزه به حد مطلوب برسد.
وی بیان کرد: مردم ستون هستند و رهبر وقتی می‌تواند ادعای رهبری کند این ستون را سرپا نگهدارد وگرنه قرار دادن بار روی ستون ضعیف سبب ریختن بار می‌شود. اگر مردم خوابیده باشند رهبر شکست خواهد خورد. مردم خوابیده هیچ کاری نمی‌کنند و داشتن رهبر خوب به تنهایی کافی نیست.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: ملتی که جیبش خالی باشد فقیر است و ستون فقراتش خیس است و شما نمی‌توانید بار روی دوش او بگذارید. نهج البلاغه می‌گوید ملتی که جیبش خالی است اهل تملق و چاپلوسی است و اهل مقاومت و مبارزه نیست.
وی تصریح کرد: ای کاش جناب پاپ متوجه می‌شد که مهدی کسیت تا شخصا پیام می‌داد و مهدی را عیسی مسیح و بالاتر از او می‌دانست. قرآن کریم می‌گوید حرف‌های ما را عقلا و متفکران می‌دانند اما آنجا که صحبت سیاست و قیام است از عقلانیت مردم سخن می‌گوید.
این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود گفت: همه کارخانه‌های اسلحه سازی غرب در حال کار سه شیفته و شبانه روزی هستند تا جنگ‌های نیابتی را در منطقه به راه بیندازند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfe1dj.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما