شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 4800
آیت‌الله علوی گرگانی:

شیعه به دلیل حق بودن در جهان می‌درخشد

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: مسئله شیعه نیز که یکی از حساس‌ترین مسائل جهان است به دلیل حق بودن در جهان می‌درخشد، چراکه دارای پایه و اساس منطقی است.
شیعه به دلیل حق بودن در جهان می‌درخشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس و اعضای مجمع شیعه‌شناسی اظهار داشت: خداوند بیاناتی را در کتاب‌های آسمانی نازل کرده و علت این امر را در قرآن خارج کردن مردم از ظلمات و وارد کردن به نور عنوان کرده است.

وی ادامه داد: از این مطلب متوجه می‌شویم مردم به ذات خود در ظلمت هستند و ما نباید انتظار داشته باشیم که مردم بدون وجود راهنما حقایق را درک کنند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: خدا استعداد و ظرفیت پیروی از حق را در فطرت انسان به ودیعه نهاده است اما این موضوع به راهنمایی نیز نیاز دارد و باید کسانی باشند که بشر را در رسیدن به نور هدایت کنند.

وی گفت: مسوولیت راهنمایی مردم در درجه نخست بر سلسله جلیله انبیا (ع) است که آنها وظایف خود را انجام داده و مردم دوران خود را انذار کردند.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: درجه دوم از هدایت بشر به عهده اوصیای الهی است که آن ها نیز در زمان خود وظایف خود را انجام دادند که با آغاز شدن دوران غیبت کبری، امام زمان (عج) این مسوولیت سنگین را به عهده فقها گذاشته است.

وی افزود: امام زمان (عج) در پس پرده غیبت شیعیان را یاری می‌کند اما کار هدایت به طور عمومی را به روات حدیث سپرده است.

این استاد حوزه اضافه کرد: امروز فقها در راس جامعه هستند و باید ملت را از لحاظ فکری و ایمانی پشتیبانی کرده و در این راه مقاومت نشان دهند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در راه تشیع در دنیای امروز گفت: کسی که حرکت می‌کند آسیب نیز می‌بیند اما انبیا به این خاطر که هدف مقدسی داشتند در این راه مقاومت کرده و همه چیز را قربانی هدف کرده‌اند.

علوی گرگانی اذعان داشت: پیامبران در مسیر انجام رسالت خود سختی‌های بسیار دیده و دچار گرفتاری‌ها فراوان شدند اما یک لحظه در انجام وظایف خود درنگ نکردند.

وی ادامه داد: ما نیز در این مسیر باید از انبیا الهی درس گرفته و در مقابل استکبار و دنباله‌های آنان با قدرت ایستادگی کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بدبینی میان مسلمانان از شیطان نشات گرفته است، گفت: استکبار هر گاه احساس خطر از ناحیه مسلمانان می‌کند، توطئه‌های خود برای ایجاد تفرقه گسترش می‌دهد.

وی ابراز داشت: تقابل میان حق و باطل همیشه بوده و تا پایان تاریخ نیز ادامه خواهد داشت و این ما هستیم که وظیفه داریم در این راه استقامت کرده و با بروز مشکلات ناامید نشویم.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حقیقت چون در باطن خود دارای شرف است، هیچ‌گاه از میان نمی‌رود و هر گاه عرضه شود، تازه است.

وی افزود: مسئله شیعه نیز که یکی از حساس‌ترین مسائل جهان است به دلیل حق بودن در جهان می‌درخشد، چراکه دارای پایه و اساس منطقی است.

این مرجع تقلید متذکر شد: فرقه‌های دیگر در ارائه برهان در برابر استدلالات تشیع عاجز هستند زیرا تمام علوم غیر از علوم اهل‌بیت (ع) به گمراهی ختم می‌شود.

وی افزود: کسانی که در دنیا تشیع را ترویج می‌دهند باید خود به معارف شیعی عمل کرده و این مسائل را به وسیله عمل ترویج کنند.

علوی گرگانی ابراز داشت: سخنی که با عمل همراه باشد تاثیرگذار است اما اگر عمل انسان با سخن او همخوانی نداشته باشد نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دنیا امروز در وادی ظلمت قرار دارد و به همین خاطر هر چیزی که نشانی از نور داشته باشد، در دنیا جای خود را باز خواهد کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: الان مسوولیت ما از سابق سنگین شده چرا که امروز ابزارها و امکانات بیشتری در اختیار ما قرار گرفته است و همان‌گونه که دشمن با استفاده از رسانه‌ها تلاش می‌کند ما را از درون تهی کند، ما نیز با استفاده از همین رسانه‌ها باید در برابر تهاجمات آنها بایستیم.

وی گفت: اگر مردم دنیا با حقیقت تشیع که مانند نوری می‌درخشد آشنا شوند، دیگر به ظلمتی که استکبار برای آنان رقم زده باز نمی‌گردند.

علوی گرگانی افزود: امروز شیعه این ظرفیت را دارد که در قلب جبهه دشمن نفوذ کرده و برای مکتب اهل‌بیت (ع) تبلیغ کند.

وی یادآور شد: از چالش‌های دشمن نباید ترسید چراکه خداوند به نیکوکاران وعده نصرت داده است و این نصرت را امروز در ایستادگی ملت ایران در برابر دنیای استکبار می‌توان دید.

این استاد حوزه با بیان اینکه تحریم‌ها و تهدیدات استکبار ملت ایران را مایوس نمی‌کند، اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با خلق حماسه در ۱۲ اسفند کامل شده و پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی و تشیع ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.z0o2yt0jza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما