جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : 48034
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي جامعة الزهرا:

بزرگترين مانع جامعه مهدوي ظلم‌پذيري مردم است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هيأت علمي جامعة الزهرا گفت: بزرگترين مانع جامعه مهدوي ظلم‌پذيري مردم،‌ تحمل وضعيت موجود و نداشتن روحيه مطلوب‌خواهي است، اگر مردم به جايي برسند كه مطلوب را بخواهند خداوند فريادرس براي آنها مي‌فرستد.
بزرگترين مانع جامعه مهدوي ظلم‌پذيري مردم است
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری، ضمن تبریک سالروز ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: وعده الهی بر این است که روزی جهان از آن مستضعفان خواهد شد ولی این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه صالحان زمینه اصلاحات و ورود مصلح را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در انتظار مصلح جهانی است خود نیز باید اهل صلاحیت و ظرفیت پذیرش چنین جامعه‌ای باشد.
عضو هیأت علمی جامعة الزهرا با بیان اینکه امام زمان(عج) به اذن الهی در غیبت کبری به سر می‌برند گفت: ایشان در غیبت هستند تا زمانی که جامعه به بلوغ  اجتماعی برای برپایی قسط و عدل برسد قرآن می‌فرماید ما پیامبران را برای شما فرستادیم و همراه آنها کتاب به عنوان ابزار تعلیم، تزکیه و پاکی و ترازو و میزان به عنوان ابزار برقراری عدل در زمین فرستادیم تا برای مردم زمینه قسط و عدل را در زمین فراهم کنند بنابراین زمینه ظهور به وسیله مردم فراهم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: منتظر این اصلاحات بزرگ جهانی و حکومت موعود باید دارای توانمندی‌هایی باشد و ظرفیت سربازی آن مدیر بزرگ جهان را در خود داشته باشد به همین دلیل پاکی، طهارت، تقوا،‌ علم، افزایش قدرت تعقل، بینش و اصلاحات اجتماعی ما را به زمینه‌سازی  ظهور نزدیک‌تر می‌کند.
ظهیری یادآور شد: موانع ظهور شامل نداشتن قابلیت، توانمندی مردم و ظلم‌پذیری است و مردم باید به جایی برسند که دیگر تحمل ظلم را نداشته باشند و زمینه‌های خوبی را در جامعه پیگیری کنند.
وی ادامه داد: بزرگترین مانع جامعه مهدوی ظلم‌پذیری مردم،‌ تحمل وضعیت موجود و نداشتن روحیه مطلوب‌خواهی است اگر مردم به جایی برسند که مطلوب را بخواهند خداوند فریادرس را برای آنها می‌فرستد.
عضو هیأت علمی جامعة الزهرا عنوان کرد: بهترین اعمال دعا برای فرج است و باید در نظر داشت فرجی برای مردم بی‌تفاوت به وجود نخواهد آمد و لازم است همه با یکدیگر جهان عاری از ظلم را طلب کنند.
انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci5ua5.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما