شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 48044
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان قم:

مديران بايد در زمينه جذب سرمايه‌گذار همت كنند

قم نيوز : قم نیوز: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان قم گفت: برای جذب سرمایه گذار باید فرش قرمز جلوي آنها پهن كرد و مدیران باید در زمینه جذب سرمایه گذار همت کنند.
مديران بايد در زمينه جذب سرمايه‌گذار همت كنند
به گزارش قم نیوز، سیدحسن رضوی با اشاره به رکود تولید و اشتغال اظهار کرد: در سال 95 در سطح ملی و استانی پیشرفت خوبی داشتیم و به نظر می‌رسد سال‌‌های آینده راهکارهایی که در سال 95 و 94 تجربه کردیم مبنای مباحث قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در سال جدید در کل کشور در راستای بحث رونق تولید حدود یک پنجم ظرفیت اشتغال را در این بخش در نظر گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه عدد و ارقام کم و طرح‌ها از ایده به عمل می‌آیند گفت: تسهیلات‌دهی دولت از سال 95 شروع شده و در قالب طرح منظم در سال 96 ادامه پیدا می‌کند. در سال گذشته در کل کشور 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده و در استان 260 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد.

وی با اشاره به اصلاح نظام بانکی گفت: با افزایش قدرت تسهیلات‌دهی سرمایه بانک‌ها اضافه شده که حدود 115 درصد سرمایه بانک‌ها طی دو تا سه سال گذشته افزایش پیدا کرد.

رضوی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات مجموعه استان‌ها و دولت نرخ تورم کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی مثبت شده که نشانه‌هایی از آثار اقتصادی است که به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در طول 60 سال گذشته تراز تجاری کشور مثبت شده است گفت: در اقتصاد کلان موفق بودیم و نشانه‌های خوبی در این زمینه دریافت کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد:‌ برای کف اشتغالی که نیاز است معادل 30 میلیارد دلار باید سرمایه‌گذاری شود که در این زمینه باید همت اساسی صورت گیرد.

وی یادآور شد: بر اساس آمار جهانی جایگاه اقتصادی ایران در شاخص‌های جهانی بهبود چشمگیری پیدا کرده و 35 پله شاخص نوآوری جهانی افزایش رتبه داشته است.

رضوی تصریح کرد: شاخص کیفیت زندگی از 66 به 52 رسیده بنابراین باید در بحث اقتصاد مقاومتی و اقتصاد کلان کشور همت کنیم.

وی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی گفت:‌ نتیجه این کار ایجاد نقطه امید برای مردم است که در این بخش باید مردم انگیزه‌دار شوند و فعالیت فرهنگی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم یادآور شد: استان کرمان جمعیت و وسعت بیشتری نسبت به قم دارد در حالی که استان قم در زمینه گردشگری و مباحث مرتبط با معدن دارای ظرفیت است که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هر طرح باید اشتغال به همراه داشته باشد و در مجموع باید به این شعار برسیم که پول کار نمی‌سازد بلکه کار پول می‌سازد.

رضوی تصریح کرد: برای جذب سرمایه گذار باید فرش قرمز جلوی آنها پهن کرد و مدیران باید در زمینه جذب سرمایه گذار همت کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjxyex.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما