شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 48065
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت نظارت شوراهای نگهبان در قم:

ناظران نباید در اجرایی انتخابات مشارکت داشته باشند/ لزوم آگاهی عوامل انتخابات نسبت به قوانین

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت نظارت شوراهای نگهبان در استان قم با بیان اینکه ناظران نباید در روند اجرایی انتخابات مشارکت داشته باشند، گفت: داشتن روحیه عاطفی و ترحم ناظران یکی از مشکلات است چرا که این افراد در زمان شلوغ شدن شعبات به مجریان انتخابات کمک می‌کنند در حالی که چشمان تیز‌بین ناظران باید به صورت مستمر نظاره‌گر عملکرد مجریان باشد.
ناظران نباید در اجرایی انتخابات مشارکت داشته باشند/ لزوم آگاهی عوامل انتخابات نسبت به قوانین
به گزارش قم نیوز، نصرت‌الله لطفی ظهر امروز در گردهمایی ناظران پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات نباید با قوانین نظام اسلامی تداخلی داشته باشد، اظهار کرد: اداره امور جامعه باید با اتکا به رای مردم از شرکت در انتخابات دنبال شود در حالی که قبل از جمهوری اسلامی ایران این روند را مشاهده نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی میانگین هر ساله یک انتخابات موفق را برگزار کرده است اضافه کرد: 28.54 درصد از مردم فرانسه در انتخابات این کشور مشارکت کرده اما میانگین مشارکت مردمی در انتخابات ایران نزدیک به 60 درصد است که نشان می‌دهد ایرانی‌ها احساس تکلیف ویژه‌ای نسبت به انتخابات دارند و ناظران نیز احساس مسؤولیت بیشتری کرده که برای برگزاری مطلوب انتخابات مشارکت می‌کنند.

رئیس هیأت نظارت شوراهای نگهبان در استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی اگر فردی بخواهد در روند انتخابات اختلالی ایجاد کند سیلی محکمی خواهد خورد؛ اکنون انتخابات بار سیاسی و اجتماعی سنگینی دارد چرا که دشمن نسبت به این انتخابات نگاه طمع‌ورزانه داشته و برای تضعیف نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

وی از حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای به عنوان راهبرد اصلی انقلاب اسلامی نام برد و عنوان کرد: افرادی که سال‌ها انتخابات را برگزار کرده و در پیاده‌سازی نقشه دشمن در سال 88 نیز مشارکت داشته‌اند بارها اعلام کرده که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است.

لطفی با تاکید بر اینکه امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد، اظهار کرد: مردم باید این حقیقت را باور کنند و با تکیه بر این باور روز 29 اردیبهشت‌ماه برای تعیین سرنوشت کشور در صحنه حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی ناظران را موظف به مشارکت در انتخابات نکرده است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر قدرت مردم در صحنه بین‌المللی حضور یافته و تا کنون در عرصه‌های مختلف مقابل کشورهای مختلف استکباری ایستاده و از روحیه جهادی هشت سال دفاع مقدس حراست کرده است.

لطفی با اشاره به اینکه ناظران باید تا پایان برگزاری انتخابات حضور داشته باشند، اضافه کرد: مجموعه عوامل ناظر باید با رعایت قوانین به دنبال ارتباط تعاملی باشند؛ این افراد به دنبال مچ‌گیری نبوده اما از عملکردهای خلاف قانون نیز چشم‌پوشی نمی‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: ناظران باید قوانین را به خوبی شناخته و نسبت به اجرای این قوانین در شعبات نگاه ویژه داشته باشند و عملکردهای خلاف را گزارش دهند.

وی از آرای مردم به عنوان حق‌الناس یاد کرد و گفت: معیار شناخت دیانت انسان امانت‌داری و راست‌گویی است به همین علت هر فرد دین‌داری باید در انتخابات نسبت به حراست از آرای مردم اهتمام جدی داشته باشند؛ ناظر از رعایت امانت‌داری تخطی نکرده و از روند برگزاری انتخابات توسط مجریان نظارت می‌کند.

لطفی با اشاره به اینکه ناظران باید بیشتر از مجری نسبت به ضوابط قانونی آگاهی داشته باشند، اضافه کرد: بخشی از قوانین مورد نیاز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در بسترهای مشخصی اعلام شده است و ناظر زمانی می‌تواند نظارت مطلوب دشته باشند که خود نسبت به قوانین آگاه باشد.

وی با بیان اینکه ناظران نباید در روند اجرایی انتخابات مشارکت داشته باشند، گفت: داشتن روحیه عاطفی و ترحم ناظران یکی از مشکلات است چرا که این افراد در زمان شلوغ شدن شعبات به مجریان انتخابات کمک می‌کنند در حالی که چشمان تیز‌بین ناظران باید به صورت مستمر نظاره‌گر عملکرد مجریان باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccpxq0.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما