شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 48079
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد

ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی مهم‌ترین ویژگی رئیس جمهور اصلح

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به خصوصیات رئیس جمهور اصلح گفت: اصول گوناگونی برای شناخت اصلح وجود دارد ولی مهم‌ترین آن ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی است که باید به آن توجه کرد.
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد؛ ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی مهم‌ترین ویژگی رئیس جمهور اصلح
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد؛ ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی مهم‌ترین ویژگی رئیس جمهور اصلح

به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و مسؤولان مرزبانی کشورمان، ضمن تبریک میلاد پربرکت امام زمان (عج) به تبیین غیبت دوگانه صغری و کبری پرداخت و اظهار کرد: غیبت صغری حضرت ولی‌عصر (عج) به مدت 70 سال به طول انجامید و مردم توسط نایبان خاص با ایشان در ارتباط بودند ولی پس از آن غیبت کبری آغاز شد و پس از گذشت بیش از هزار سال آن امام معصوم در پرده غیبت هستند.

حضرت مهدی (عج) برای پر کردن عدل و داد ظهور می‌کند

وی با بیان اینکه خداوند امام زمان (عج) را حفظ کرد تا زمینه ظهور برای آن حضرت فراهم شود، عنوان کرد: در روایات آمده است که جهان از ظلم و جور و مظلوم‌کشی پر می‌شود و حضرت مهدی (عج) برای پر کردن عدل و داد ظهور می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: هر گوشه از جهان را که امروز بنگریم ظلم بیداد می‌کند و همه قدرت‌های شیطانی دست در دست هم داده‌اند تا اسلام را بکوبند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شرایط منتظران بیان کرد: اگر کسی منتظر ظهور باشد و ولایت و امامت را درک کند و پیش از ظهور از دنیا برود گویا در رکاب امام زمان (عج) از دنیا رفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به قرار گرفتن در آستانه انتخابات اشاره و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در انتخابات ریاست جمهوری به کسی رأی دهیم که ولایتمدار باشد و شاخصه ولایتمداری بیش از دیگر شاخصه های وی قابل مشاهده باشد.

مقابل دشمن مبارز بودن و روح خدمت به مردم

این مرجع تقلید گفت: مقابل دشمن مبارز بودن و روح خدمت به مردم از دیگر شاخصه‌های کاندیدای اصلح ریاست جمهوری است که مردم باید به خوبی آن را بشناسند.

آیت‌الله نوری همدانی با تبیین شاخصه خدمت به مردم ابراز کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) این کشور برای مردم است و این مردم بودند که برای آزادی آن جان دادند.

وی با بیان اینکه کاندیدای اصلح کسی است که دلسوز مردم باشد، تصریح کرد: شخص خاصی را معین نمی‌کنیم ولی اصلح به‌طور قطع کسی است که چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از اصولی که بیش از پیش در انتخاب اصلح اهمیت دارد این است که سلطه‌پذیر نباشد و دشمن را به خوبی بشناسد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با دشمن‌شناسی عنوان کرد: هر جا با شدت جلوی دشمن پیش آمدیم پیروز شدیم، بنابر این باید به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwvnk.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما