شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 48091
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خبر داد

پيگيري اعزام‌هاي تخصصي با توانمندسازي و آموزش مبلغان فعال

قم نيوز : قم نیوز: مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: آموزش و توانمندسازي مبلغان از جمله اموري است كه براي اعزام تخصصي در دستور كار قرار گرفته است.
مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خبر داد؛ پيگيري اعزام‌هاي تخصصي با توانمندسازي و آموزش مبلغان فعال
مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خبر داد؛ پيگيري اعزام‌هاي تخصصي با توانمندسازي و آموزش مبلغان فعال
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام یحیی کمال با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات در زمینه تأثیرگذاری بیشتر تبلیغی و کیفی‌سازی تبلیغ اظهار کرد: لازمه اعزام‌های تخصصی در حقیقت شناسایی مبلغان فعال، آموزش و توانمندسازی آنها است و موضوعاتی در زمینه اعزام‌های تخصصی اولویت‌بندی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌ها در قالب موضوعاتی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حجاب و عفاف وجود دارد و پنج استان تهران، البرز، قم، کرمانشاه و خوزستان به عنوان پایلوت‌ فعالیت‌های تخصصی هستند.

برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغان

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری آموزش‌هایی ویژه مبلغان گفت:‌ شناسایی مبلغان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، سبک زندگی، خانواده و...  صورت گرفته و دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار شد.

وی عنوان کرد:‌ بیش از 200 نفر مبلغ در دوره آموزشی در قالب تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد تربیت شدند و از این تعداد بیش از 130 نفر مبلغ در دوره تکمیلی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

 وی یادآور شد: مبلغانی در زمینه طلاق، مفاسد اخلاقی و حجاب و عفاف شناسایی شدند و ابتدای امسال اعزام تخصصی حجاب و عفاف در تعطیلات نوروز با بیش از 120 مبلغ انجام شد و آموزش مهارت‌های خانواده و مقابله با آسیب‌های خانواده با حضور اساتید متخصص برگزار شد.

کمال خاطرنشان کرد:‌ بنا است این مبلغان به عنوان مبلغان متخصص در عرصه خانواده و پیشگیری از آسیب‌های خانواده فعالیت تبلیغی داشته باشند و در کنار آن ره توشه و محتوای تبلیغی در اختیارشان گذاشته شود.

وی با اشاره به مراحل دیگر در زمینه تبلیغ تخصصی گفت‌: ظرفیت‌سازی اعزام تخصصی در مراحل دیگر پیگیری می‌شود یعنی باید پس از شناسایی و آموزش مبلغ در این استان‌ها زمینه‌های فعالیت آنها را فراهم کنیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیش از 2 هزار نفر مبلغ مدرک ارائه دادند که مدارک آنها در سامانه ثبت شده است گفت: این مبلغان در صورت دستیابی به امتیاز لازم به مبلغ متخصص تبدیل می‌شوند. حدود 200 نفر مبلغ در عرصه اعتیاد برای اعزام تخصصی شناسایی شدند و همچنین آموزش‌هایی به 250 تا 300 مبلغ در عرصه خانواده ارائه شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8gba.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما