دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 48120
منبع : افکارنیوز
حجت الاسلام نوروزی

بانک گردشگری برای تاسیس مراحل قانونی را طی نکرده است/ تحویل اسناد و مدارک به کمیسیون اصل 90 مجلس

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ما تخلف بانک گردشگری هم در تاسیس و چگونگی اعطای مجوز محرز است، گفت: ما اسناد و مدارکی داریم که بانک گردشگری برای تاسیس مراحل و شرایط قانونی را طی و رعایت نکرده است و همه این اسناد و مدارک را جهت بررسی به کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم تحویل دادیم اما رسیدگی نشد.
بانک گردشگری برای تاسیس مراحل قانونی را طی نکرده است/ تحویل اسناد و مدارک به کمیسیون اصل 90 مجلس
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به موضوع بانک گردشگری متعلق به مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، گفت: در خصوص این بانک در بدو تاسیس  حرف ها و حدیث هایی مطرح بود و اسناد و مدارکی هم بدست ما رسید.

وی افزود: ما در مجلس هشتم همه این اسناد و مدارک را به همراه یک شکوائیه به کمیسیون اصل 90 مجلس تحویل دادیم و خواستار رسیدگی شدیم اما متاسفانه با اعمال نفوذ برخی افراد، مانع رسیدگی به این پرونده شدند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان برخی از تخلفات برای ما محرز بود، گفت: در خصوص چگونگی و نحوه شکل گیری این بانک و نحوه اعطای مجوز به آقایان سوالاتی داشتیم و برای ما محرز بود که مراحل قانونی برای اعطای مجوز و تشکیل و تاسیس این بانک طی و رعایت نشد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی تاکید کرد: پیگیریهای ما در آن زمان به نتیجه نرسید و اینجانب در سال گذشته در ابتدای مجلس هشتم هم در خصوص این بانک اعتراض کردم و خواستاری رسیدگی به تخلفات این بانک شدم.

وی با اشاره به شکایت مجدد خود به کمیسیون اصل 90 مجلس و تقاضا برای رسیدگی به تخلفات این بانک اضافه کرد: در حال حاضر ما از کمیسیون اصل 90 مجلس می خواهیم به موضوع بانک گردشگری و تخلفاتی که این بانک دارد ورود کند و برای مردم با شفاف گزارش دهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب با آقای محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در این زمینه صحبت کردم تا به تخلفات بانک گردشگری هر چه سریعتر رسیدگی کند.

در بانک گردشگری که به بانک جریان مشایی اشتهار دارد پنج نفر عضو هیات مدیره هستند که مهدی جهانگیری رئیس هیات مدیره برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است.

 گفته می شود جهانگیری از افراد بسیار نزدیک به مشایی است. وی مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوره مشایی،مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری ایران ،رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی ایران،معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ،عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) را برعهده داشته وآخرین سمت اجرایی اش مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران - سمگا است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdce7z8e.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما