يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 48127
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله علوی گرگانی: اخذ دیرکرد مصداق عینی ربا است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اخذ دیرکرد باید از بانک‌ها برداشته شود زیرا مصداق عینی ربا است و نباید پول مردم آمیخته به حرام باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی: اخذ دیرکرد مصداق عینی ربا است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیریت شعب بانک صادرات قم، ضمن تقدیر از فعالیت‌های این بانک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های کشور، با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره اظهار کرد: خداوند کمک به مردم و خیر رساندن به مردم را دوست دارد و پاداش خیر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای پدر و مادر حرمت بسیاری قائل است، عنوان کرد: خداوند می‌فرماید هرگاه خواستید کار خیری انجام دهید ابتدا پدر و مادر خود را مورد عنایت قرار دهید.

این مرجع تقلید ادامه داد: در روایات آمده منزلت پدر و مادر به‌اندازه ای بالاست که هر آنچه به پدر و مادر نیکی کنید نمی‌توانید حق آنان را به جا بیاورید.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه همه در پیشگاه خداوند برای رفتار و کردارمان مسوول هستیم، تصریح کرد: هر کار خیر و شری که از جانب ما انسان‌ها صورت بگیرد مکتوب می‌شود و در این راستا خداوند در قرآن می‌فرماید هیچ علمی از سوی شما انجام نمی‌گیرد مگر اینکه مکتوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به روایتی از امامان معصوم (ع) اشاره و عنوان کرد: سخت‌ترین کارها حقوق عمل و مال است و حقوق مالی سخت‌تر است و همواره باید مراقب بود که حق‌الناس گریبان گیر شما نباشد.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی رخدادهای ناخوشایند که در بانک‌ها رخ‌داده است، گفت: ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم ولی بانک‌ها دیرکرد دریافت می‌کنند که این همان مصداق عینی ربا است.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: باید تلاش کنیم ربا را در بانک‌ها از مال مردم جدا کنیم و برنامه‌ای اجرا شود که دیرکرد از بانک‌ها برداشته شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbz8ba.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما