يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 4825
معاون امور عمرانی استانداری قم خبر داد:

اجرای طرح تفکیک و جمع آوری پسماند در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استانداری قم از اجرای طرح تفکیک و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدأ در شهر قم خبر داد.
اجرای طرح تفکیک و جمع آوری پسماند در قم
به گزارش قم نیوز، جواد دلاوری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم برگزار شد با اشاره به تولید روزانه ۶۷۰ تن انواع پسماند در شهر قم اظهار داشت: سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری قم با اجرای طرح تفکیک پسماندهای خشک از تر و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدأ با هدف جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط زیست شهری، در بازگشت بهینه این مواد به چرخه تولید اقدام می‌کند.

وی افزود: این طرح با استفاده از روش‌های نوین و برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و کمک به اقتصاد کلان، به حداقل رساندن دفع پسماندهای شهری و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و کیفیت خدمات شهری انجام خواهد شد.

معاون استاندار قم ضمن دعوت شهروندان به همکاری با سازمان بازیافت گفت: لازم است رسانه‌های عمومی با بهره گیری از ظرفیت و توان رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ سازی این امر مهم اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پاکسازی ورودی شهر قم از محور کوه سفید شد و گفت: ورودی شهر قم از این محور به دلیل تخلیه پسماندهای سنگبری‌ها چهره نامناسبی دارد که لازم است این محور پیش از آغاز تعطیلات نوروزی پاکسازی شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.unyk49nam5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما