چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 48267
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: در اعمال فردی که به او رأی می دهیم شریک هستیم؛ پس اصلح را انتخاب کنیم

قم نيوز : قم نیوز: نکته مهم در این انتخابات، انتخاب اصلح است؛ ما از هیچ کاندیدایی طرفداری نکردیم؛ اما باید باور کنیم که در اعمال فردی که به او رأی می دهیم، شریک بوده و در روز قیامت جوابگو هستیم .
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:  در اعمال فردی که به او رأی می دهیم شریک هستیم؛ پس اصلح را انتخاب کنیم
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات پرداختند و گفتند: قرائن نشان می دهد که تنور انتخابات داغ شده و مردم حضور جدی پای صندوق های رأی خواهند داشت که جای خوشبختی است.

ایشان اظهار داشتند: یقین داشته باشید که دشمن به دنبال رساندن آسیب به انتخابات و ایجاد درگیری در میان طرفداران نامزدها خواهد بود؛ باید با هوشیاری نقشه دشمن را نقش بر آب کنید.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: افراد باید در باقیمانده ایام انتخابات از فعالیت های تحریک آمیز بپرهیزند؛ نباید به زودی جشن گرفت؛ بلکه باید منتظر اعلام نتایج انتخابات ماند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: نکته مهم در این انتخابات، انتخاب اصلح است؛ ما از هیچ کاندیدایی طرفداری نکردیم؛ اما باید باور کنیم که در اعمال شخصی که رأی می دهیم، شریک بوده و در روز قیامت جوابگو باشیم.

رای سفید در صندوق ها نیاندازیم

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه نباید رأی سفید داد، تصریح کردند: رأی سفید سطح حضور در انتخابات را پایین می آورد؛ چراکه جزو اوراق حساب نشده و باطله می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: امیدواریم با نظم کامل و حضوری قوی در این انتخابات شرکت کرده و پس از اتمام آن نیز از رئیس جمهور منتخب حمایت کرده و به او کمک نماییم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشتند: حضرت فرمودند: «إيّاكم و التّسويف و طول الأمل فإنّه كان سببا لهلاك الامم/ از اهمال و طول امل بپرهيزيد كه موجب هلاكت اقوام است».

این مرجع تقلید ابراز داشتند: متأسفانه امروز «تسویف»، یکی از عوامل هلاک امت هاست و در جامعه قابل مشاهده است؛ به عقب انداختن کارها، لطمه بسیاری وارد کرده است؛ کاغذ بازی در ادارات واقعا سبب مشکلات شده است.

معظم له خاطرنشان ساختند: امروز متأسفانه معطل نمودن ارباب رجوع در ادارات کم نیست و سبب دلسردی مردم می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: «طول امل» به معنای برنامه های دست نیافتنی است که خیال پردازی و بلندپروازی انسان ها را در خود جای داده است؛ نیرو در مسئله ای مصرف می شود که امکان ندارد و سبب هلاک امت ها می شود.

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: انسان مگر چقدر استعداد و نیرو دارد که آن را صرف مسائل دست نیافتنی کند؛ باید این توان را در مباحثی صرف کرد که امکان تحقق وجود دارد.

این مفسر قرآن کریم در پایان به موضوع سند 2030 یونسکو اشاره کردند و گفتند: بنده اصلی ترین مدارک این سند را دریافت کرده و فقط از روی روزنامه ها سخن نمی گوییم؛ ما متن اصلی انگلیسی این سند را به فارسی ترجمه کرده ایم تا بتوانیم اظهار نظر داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشتند: مطالب لازم را با اسناد و مدارک درباره سند 2030 یونسکو که یقینا سندی استعماری است، روز دوشنبه هفته آینده بحث خواهم کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgux9t.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما