چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 48274
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله سبحاني: دولت تاجر خوبي نيست/بانك‌ها بايد امانتدار باشند

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد با بيان اينكه تجارت براي ملت است و دولت تاجر خوبي نيست گفت: تجارت اين نيست كه دولت برنامه‌هايي مانند احداث راه آهن و توسعه مخابرات بر عهده بگيرد و در ازاي آنها از مردم پول بگيرد بلكه بايد برنامه‌هاي موثر در زندگي مردم را اجرا كند و در برابر آن مبلغي بگيرد.
آيت‌الله سبحاني: دولت تاجر خوبي نيست/بانك‌ها بايد امانتدار باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه اسلام دستورات مختلفی برای مدیریت جامعه بیان کرده است اظهار کرد: مباحث و دستوراتی در اسلام بیان شده تا با عمل به آنها به نیازمندان و فقرا کمک شود که از جمله آنها زکات فطره است زکات فطره باید به طور مناسب باشد تا فقر ریشه‌کن شود.

وی با بیان اینکه تجارت برای ملت است و دولت تاجر خوبی نیست گفت: تجارت این نیست که دولت برنامه‌هایی مانند احداث راه آهن و توسعه مخابرات بر عهده بگیرد و در ازای آنها از مردم پول بگیرد بلکه باید برنامه‌های موثر در زندگی مردم را اجرا کند و در برابر آن مبلغی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت تجارت کند مردم بیکار می‌شوند اگر بانک‌ها تجارت کنند مردم بیکار می‌شوند بانک‌ها باید امانتدار باشند و امانت مردم را حفظ کنند و در برابر حفظ امانت مبلغی بگیرند اگر خودشان تجارت کنند هزاران مشکل به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اسلام با خشونت و غارتگری مخالف است و مردم را از آن منع کرده است همواره مردم را به مهربانی دعوت کرده است.

انهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceew8e.jh8vfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما