قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه ترویج مباحث مرتبط با ولایت فقیه باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد، گفت: کشورهای مختلف دنیا در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نظام اسلامی توجه دارند به همین علت باید در این عرصه‌ها به دنبال پاسخگویی باشیم و آموزه‌های مورد نیاز در اختیار آنها قرار دهیم.
آیت‌الله نوری همدانی: ترویج مباحث مرتبط با ولایت فقیه مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد/ ایمان عامل اقتدار نیروهای نظامی ایران است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و اعضای ستاد گرامیداشت روز مقاومت و پایداری و روز دزفول که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس هرگز نباید فراموش شود، اظهار کرد: هر لحظه‌ای از این تاریخ دارای مزایای بسیاری است به همین علت این تاریخ باید مورد توجه قرار گیرد تا فراموش نشود؛ جریان مقاومت دزفول نیز در تاریخ دفاع مقدس دارای جایگاه مهم و والایی است.

وی از حضور مجاهدان و سرداران توانمند در جبهه‌های حق علیه باطل یاد کرد و افزود: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مطالب آموزنده بسیاری برای بشر و انقلابی‌ها دارد به همین علت به صورت مستمر باید مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عقیده و ایمان رزمندگان اسلام را قدرتمند کرده است، اضافه کرد: نیروهای نظامی در کشورهای مختلف حضور دارند اما نیروهای نظامی کشورهای اسلامی با تکیه بر آموزه‌های دینی اسلام نسبت به جنگ و کار خود نگاه متفاوتی دارند به همین علت عملکرد متفاوتی نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال شهادت را به عنوان بالاترین جایگاه برای یک انسان درنظر گرفته است، عنوان کرد: برای تحقق و گسترش آموزه‌های دینی در سطح جهان باید روحیه ایثارگیری و شهادت مورد توجه قرار گیرد، اگر در شرایط کنونی نسبت به قدرت‌های استکباری کوتاه بیاییم حکومت‌ها بر مستضعفان حاکم می‌شوند و اهداف نادرست خود را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه همه مردم نسبت به بیت‌المال حقوق مشخصی دارند، مطرح کرد: کشورهای مختلف برای نگهداری خود پول نفت و گاز را برای گروه‌های تکفیری از جمله داعش هزینه می‌کنند.

وی از سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای شرقی یاد کرد و ادامه داد: عده‌ای به میزانی ضعیف هستند و فکر می‌کنند که ترامپ قدرتی است که می‌خواهند خود را در زیر سایه این قدرت شیطانی در امان نگه دارند در حالی که بر اساس آموزه‌های قرآنی باید در سیطره قدرت الهی باشیم و برای رسیدن به اهداف الهی گام برداریم.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه برخی کشورها می‌خواهند ایران را منزوی نشان دهند، عنوان کرد: در دیدار با ترامپ از کشورهای مختلف اسلامی دعوت کردند تا اهداف خود را دنبال کنند.

این مرجع تقلید مقاومت و پایداری مردم دزفول را یکی از افتخارات نظام اسلامی برشمرد و گفت: باید روحیه ایثار و شهادت به مردم معرفی شود تا مردم بتوانند با حفظ این روحیه در راستای رسیدن به موفقیت گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج مباحث مرتبط با ولایت فقیه باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: کشورهای مختلف دنیا در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نظام اسلامی توجه دارند به همین علت باید در این عرصه‌ها به دنبال پاسخگویی باشیم و آموزه‌های مورد نیاز در اختیار آنها قرار دهیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری کشورهای مختلف را مشکلات بسیاری روبرو کرده است، گفت: نشان دادن فرهنگ دین مبین اسلام می‌تواند بسیاری از مشکلات کشورها را رفع کنیم به همین علت همگان باید در راستای معرفی دین اسلام تلاش کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb0fba.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما