کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام رضوی مهر:

تسلط بر هوای نفس از شاخصه های کاندیدای اصلح است

خبرگزاری رسانيوز , 28 ارديبهشت 1396 ساعت 13:00

قم نیوز: عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین تسلط بر هوای نفس را از شاخصه های کاندیدای اصلح دانست و گفت: عملکرد ملت هوشمند ایران اسلامی در روز انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح عنوان کرد: در بحث پیرامون شاخص های اصلح، چکیده کلام امام و رهبری که فرمودند به کسی رأی بدهیم که دارای ویژگی هایی از جمله روحیه انقلابی، روحیه جهادی، مردمی بودن، جوانگرا بودن، التزام و اعتقاد به اهداف نظام اسلامی، حافظ منافع ملی، اعتماد و باور به داشته های داخلی، عدم چشمداشت به آن سوی مرزها باشد.

وی افزود: در انتخاب فرد اصلح باید به کارآمدی وی توجه کنیم و علاوه بر این موضوع، تدین، تعهد، مسؤولیت پذیری و پاسخگو بودن به مطالبات عمومی از دیگر شاخصه های اصلح است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مسؤولی که روحیه انقلابی ندارد نمی تواند در نظام اسلامی سکاندار مسؤولیت باشد و کسی که شهادت در راه خدا برایش معنا نشده است، روحیه رجایی، باهنر، بهشتی و چمران در او موج نخواهد زد و مسؤولی می تواند بر اریکه قدرت تکیه بزند که خدمت به مردم را عبادت بداند و کرامت مردم ایران اسلامی را با تمام وجود باور داشته باشد.

وی باور به اقتصاد مقاومتی را از شاخصه های اصلح دانست و خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی از شاخصه های اصلح است که فرد اصلح باید بحث انزوای ایران اسلامی را در مباحث فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از دستور کار قدرت ها خارج کند.

حجت الاسلام رضوی مهر تأکید کرد: یک مسؤول در نظام اسلامی باید مالک اشتر بر هوای نفس خود باشد و کسی که تا آرنج به بیت المال مسلمین دست درازی کرده و یا نزدیکان او حلقه های اقتصادی و تجاری ایجاد کرده اند نمی تواند درد مستضعفین و فقرا را درک کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ابراز کرد: دوری از حیف و میل بیت المال از ویژگی های مهم اصلح است و کسی که ریخت و پاش ها از بیت المال برایش بی اهمیت باشد نمی تواند حافظ امنیت اقتصادی کشور باشد و ملت باید مراقب باشند که اجازه ندهند رفاه طلبان و اشرافیون بر کشور مسلط شوند.

وی تبیعت از ولایت را از دیگر شاخصه های اصلح دانست و اظهار کرد: تبعیت از رهبری با حرف ممکن نیست بلکه باید قبل از آن در عمل مشخص باشد و مسؤول تمام عیار کسی است که تمام تلاشش برای جلب رضایت امام و امت اسلام باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کاندیدایی که مورد تأیید منافقین، نفوذی ها، دشمنان، استکبار، صهیونیزم و مرتجعین منطقه است، شایستگی و لیاقت مسؤولیت در نظام اسلامی را ندارد و مردم یکپارچه و منسجم در برابر او می ایستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مردم هشیارانه مراقب باشند که نسبت به فتنه پنهان دشمن تحلیل داشته باشند و در برابر آن موضع گیری کنند و باید گفت که عملکرد ملت هوشمند ایران اسلامی در روز انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 48330

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48330/تسلط-هوای-نفس-شاخصه-های-کاندیدای-اصلح

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir