جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 48417
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه قم:

رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه است/ بدخواهان شکوه حضور ملت را نظاره کنند

قم نيوز : قم نيوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه است، گفت: باید بعد از انتخابات همه به منتخبین کمک کنند.
امام جمعه قم: رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه است/ بدخواهان شکوه حضور ملت را نظاره کنند
امام جمعه قم: رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه است/ بدخواهان شکوه حضور ملت را نظاره کنند
به گزارش قم نيوز، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و گفت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن، بهار دعا و بهار نیایش است و اگر در این ماه قرآن و دعا را به یکدیگر نزدیک کنیم و فقر را در جامعه ریشه کن کنیم، در آن شرایط می‌توانیم بگوییم که از این ماه مبارک تاثیر گرفته‌ایم.

وی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر بیان کرد: باید همیشه بدانیم جوانان عزیز ما و چهره‌های دلباخته اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را به کف نهادند و نشاط و جوانی خود را تقدیم شما ملت کردند.

اعرافی با اشاره به اینکه اگر ایثار و مقاومت دوران دفاع مقدس نبود این آزادی و شکوه امروز را نداشتیم، افزود: روز فتح خرمشهر، روز بسیار بزرگی است و در این روز مقاومت خود را به دنیا نشان دادیم. مقاومت، ایثار و فداکاری رمز اقتدار ملت است و امروز نیز مقاومت مایه اعتلای ما است.

وی تاکید کرد: ایثار و مقاومت مهم‌ترین عامل تعالی کشور است و اگر جامعه‌ای از این روح خارج شد، آن جامعه سقوط می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رشد جمعیت کمتر از 1.5 درصد شده است، خاطرنشان کرد: در 20 سال آینده روند نزولی جمعیت و کاهش قشر جوان و کهنسال شدن جامعه شروع می‌شود.

وی به برگزاری انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات فصل مهم در تعیین سرنوشت کشور است و مردم سالاری دینی در انتخابات نهفته است.

اعرافی با اشاره به اینکه انتخابات و دوره تبلیغات شیرینی‌های بسیاری داشت، گفت: آزادی، امنیت، نظم، رشد و آگاهی مردم، توجه به قانون و... شیرینی‌های انتخابات است، البته گاهی از خط قرمز‌های اخلاقی و امنیتی عبورهایی صورت گرفت که شایسته نبود.

وی گفت: همه کسانی که شرایط قانونی دارند باید در انتخابات شرکت کنند چرا که این حضور وظیفه قانونی، دینی و ملی همگان است و باید بر اساس حجت الهی گزینه‌های اصلح را برگزینیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه است، گفت: باید بعد از انتخابات همه به منتخبین کمک کنند.

وی تاکید کرد: به فضل خدا امروز بدخواهان شکوه حضور ملت را خواهند دید و این شکوه حضور آنها را از اقدامات شرورانه به فضل الهی ناامید خواهد کرد.

اعرافی در خصوص سند 2030 اظهار کرد: باید اشکالات که در محتوا و فرآیند وجود داشته مورد توجه قرار گرفته و به صورت شفاف بیان شود.

وی با بیان اینکه در اسناد بین المللی می‌خواهند جامعه ما گرفتار فرهنگ غربی شود تاکید کرد: باید بر اساس رهنمود رهبری این سند کنار گذاشته و بر اساس سند تحول و گفتمان اسلامی نظام تعلیم و تربیت خود را هدایت کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5o0o.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما