شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 48461
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

مردم با درک بالا حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای مردم گفت: مردم در نتیجه توجه و درک قرآن به صورت گسترده در انتخابات شرکت کردند.
آیت‌الله نوری همدانی: مردم با درک بالا حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند
آیت‌الله نوری همدانی: مردم با درک بالا حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند

به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به نعمت قرآن اظهار کرد: این نعمت بالاترین نعمت خداوند است.

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای مردم ادامه داد: مردم در نتیجه توجه و درک قرآن به صورت گسترده در انتخابات شرکت کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب احیا شدن قرآن در جامعه شد افزود: قرآن دریا است و من پنج سال در درس تفسیر علامه طباطبایی شرکت کردم، کسی که تمام عمر خودش را در قرآن صرف کرد، به گونه ای آیات بهشت را توضیح می‌داد که یک نشاطی در انسان به وجود می‌آمد و علامه طباطبایی زمانی که به آیات عذاب می‌رسید، گریه می‌کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی‌های قرآن اظهار کرد: خطاب این کتاب آسمانی بیشتر به عموم مردم است. زمانی که مردم با قرآن بیدار شدند، خودشان می‌دانند که چه کار انجام بدهند. ارکان انقلاب اسلامی مردم، اسلام و ولایت فقیه است و مردم در طول نهضت انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشتند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات آمریکا اسلام هراسی و قرآن هراسی است، شاهد استقبال از ترامپ در عربستان بودیم، آیا پادشاه این کشور آیات قرآن را نمی‌خواند که نباید کافرین را به عنوان ولی در نظر گرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: قرآن با ادبیات عرب و شان نزول مرتبط است و باید جوانان را با ادبیات عرب آشنا کرد. باید در هر سال تفاسیر مطرح شده در جلسات قرآنی حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان را جمع آوری و آن را منتشر کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی‌های اسلام اظهار کرد: این دین مرز ندارد و ما تمام افراد را به اسلام دعوت می‌کنیم، قرآن کتاب استدلال است و باید آیات را به صورت برنامه ریزی شده در جلسات ترتیل حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان قرائت و تفاسیر مرتبط با آن را بیان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان در کشورهای مختلف اسلامی دست به جنایت می‌زند، ولی ما به تروریسم متهم می‌شویم، باید با تدوین یک جزوه قرآنی دروغ‌های عربستان در این خصوص برملا شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccs0q0.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما