يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 48502
منبع : خبرگزاری فارس
مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب:

كتاب «درآمدي بر دانش فلسفه دين» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از انتشار كتاب «درآمدي بر دانش فلسفه دين» در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «درآمدي بر دانش فلسفه دين» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی، با اشاره به کتاب درآمدی بر دانش فلسفه دین اظهار کرد: این کتاب مجموعه‌ای از مقالات مؤلف در زمینه دانش فلسفه دین است که طی سالیان فراوان آنها را جمع‌آوری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش فلسفه دین میراث عصر روشنگری بوده و یکی از رشته‌های مهمی است که در شمار فلسفه مضاف است و در این دانش به تحلیل فلسفه مفاهیم و مقولات دینی و اعتقادی پرداخته می‌شود.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه این کتاب مقاله‌هایی در معرفی این دانش و تاریخچه آن دارد گفت: چهره‌های تأثیرگذار و مباحث مرتبط با فلسفه دین را ارائه می‌دهد که امیدواریم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در مقاله دوم دین و فلسفه و تفکیک و تعامل مطرح می‌شود، رهیافت وجودی به دین از مباحث دیگر است که در این مقاله تعریف دین و چگونگی ارتباط دین و تمدن مطرح می‌شود و نکاتی درباره تمدن ایران و اسپانیا مورد نظر قرار می‌گیرد.

روحانی با بیان اینکه مقاله دیگر دارای عنوان تحلیل نقش دین در جامعه است گفت: نگاه دین‌پژوهانه به تساهل و تسامح از پیش‌فرض‌های نظریه تساهل و تسامح بوده که در این زمینه بحث می‌شود و در انتها به موضوع مهم اتانازی از دیدگاه فلسفه اخلاق می‌پردازد که ابتدا چیستی فلسفه اخلاق و چیستی اتانازی، تاریخچه، ماهیت و انواع اتانازی و دلایل مدافعان و مخالفان اتانازی تبیین می‌شود.

کتاب درآمدی بر دانش فلسفه دین به عنوان اثری از انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با تیراژ هزار نسخه و قیمت 16 هزار تومان آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirwa5.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما