قم نيوز : قم نیوز: یک مصاحبه کوتاه در همان روز انتخابات به سرعت در نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی دست به دست شد. لحن سخنان وزیر ارشاد به گونه ای بود که انگار همه هنرمندان زیر دست او و تحت امر او ایستادند و با اشاره او،‌سر تعظیم و ستایش فرود می‌آورند.
چگونه وزیر دولت، شیرینی انتخابات را به کام هنرمندان تلخ کرد؟/واکنش‌ هنرمندان به اظهارات پادگانی
چگونه وزیر دولت، شیرینی انتخابات را به کام هنرمندان تلخ کرد؟/واکنش‌ هنرمندان به اظهارات پادگانی
به گزارش قم نیوز،  دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با همه حواشی اش تمام شد. برخی از این حاشیه ها حتی در روز رای گیری هم وجود داشت و تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است.

صبح 29 اردیبهشت، رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جماران رفت تا رای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در جوار بیت امام به صندوق رای بیندازد. خبرنگاری سراغ صالحی امیری رفت و از او درباره انتخاب مردم پرسید. او هم پاسخ داد که مردم میان دو گفتمان آشتی و خشونت درحال انتخاب هستند. خبرنگار می پرسد که یعنی رای دهندگان به رقیب دولت،‌هوادار خشونت هستند؟ این اولین گره داستان بود!

خبرنگار از وزیر ارشاد درباره حاشیه‌های حمایت یک خواننده جوان از کاندیدای رقیب دولت می‌پرسد. او هم می گوید که این ماجرا یکی از طنزهای انتخاباتی است، اگر آن کاندیدا با من تماس می گرفت حتما چند هنرمند برایش می‌فرستادم.

این مصاحبه کوتاه در همان روز انتخابات به سرعت در نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی دست به دست شد. لحن سخنان وزیر ارشاد به گونه ای بود که انگار همه هنرمندان زیر دست او و تحت امر او ایستادند و با اشاره او،‌سر تعظیم و ستایش فرود می‌آورند.

سخنان صالحی امیری با حاشیه های بسیاری همراه شد. هنرمندان به این گفته‌ها بشدت واکنش نشان دادند. لحن صحبت های آقای وزیر اصلا به ذائقه هنرمندان خوش نیامد و یکی یکی واکنش ها شروع شد. کارشناسان معتقدند صحبت های صالحی امیری بخاطر گذشته او و سابقه کاری‌اش در وزارت اطلاعات بوده است، بنابر این از یک عنصر اطلاعاتی-امنیتی نباید انتظار کار عمیق فرهنگی داشت.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون یکی از کسانی بود که با انتشار یک ویدیو انتقادش از حرف‌های وزیر فرهنگ و ارشاد را مطرح کرد. او تایید کرد که نه وزارت‌خانه پادگان است، نه ما سرباز پادگانیم و نه شما فرمانده!

هنرمند قلب و باطن پاک و ساده ای دارد که شیشه دلش به راحتی و با یک حرف نا به جا شکسته می شود. این تنها واکنش هنرمندان نبود.

سعید سهیلی کارگردان سینما نیز به این ماجرا واکنش نشان داد. او خطاب به رقبای حسن روحانی گفت: چنانچه هرکدام پیروز شدید، به ما بگویید تا برایتان یک وزیر ارشاد «جور» کنیم و بفرستیم!

رضا کیانیان نیز بازیگر سینما و تلویزیون هم در پست اینستاگرامی خود با تأکید بر عذرخواهی وزیر ارشاد از هنرمندان نوشت: همین اول بِسْم الله، از وزیر ارشاد مى‌خواهم به‌خاطر توهین ناخواسته‌اى که به هنرمندان کرده‌اند با صداى بلند عذرخواهى کنند.

صالحی امیری در پایان همه این حرف و حدیث ها، بالاخره روز گذشته ویدیویی منتشر کرد و در آن از هنرمندان بخاطر حرف‌های نابخردانه و نا‌به‌جایش عذرخواهی کرد.

داستان رویارویی هنرمندان با وزرای امنیتی دولت، اینبار در دولت دوازدهم چگونه رقم می‌خورد؟ بازهم یک عنصر امنیتی دیگر؟ 
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd9k0o.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما