کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جامعه الزهرا خبر داد:

تحصیل بیش از ۱۴هزار بانوی طلبه در جامعة الزهرا

خبرگزاری حوزه نیوز , 2 خرداد 1396 ساعت 14:02

قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: جامعه الزهرا بزرگترین حوزه علمیه بانوان جهان تشیع است که امروزه ۱۳هزارو ۴۹۷طلبه خواهر ایرانی و هزارو ۱۴۱ طلبه غیر ایرانی از سایر نقاط جهان در این مرکز مشغول تحصیل علوم دینی هستند.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا امروز در نشستی با اصحاب رسانه، به تشریح اهداف و برنامه های این مرکز پرداخت و با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات گفت: انتخابات همیشه برای ما و نظام اسلامی  و بلکه برای همه آزادی خواهان جهان یک حادثه مهم و با اهمیت بوده است و این شرکت گسترده ملت  یک پیروزی مهم برای نظام اسلامی ایران می باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد جامعه الزهرا خاطر نشان ساخت: این مرکز مهم از ابعاد گوناگون دارای اهمیت است چرا که این مجموعه بزرگترین حوزه علمیه بانوان جهان تشیع است که امروزه 13497هزارو ۴۹۷طلبه خواهر ایرانی و هزارو ۱۴۱خواهر غیر ایرانی از سایر نقاط جهان در این مرکز  مشغول تحصیل علوم دینی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه متاسفانه امروز در سایر مکاتب و نحله های فکری دنیا زن مورد بی مهری و یا ستم واقع می شود تاکید کرد: مرکزی مانند جامعه الزهرا با این همه خدمات علمی و پژوهشی در عرصه های گوناگون نشان می دهد که زن در اسلام و مکتب تشیع با حفظ چارچوب های شرعی می تواند نقش های مهمی در جامعه ایفا کند و دوشادوش مردان به قله های علمی و فکری و معنوی برسد.

مدیر جامعه الزهرا افزود:این مرکز که به امر  مبارک امام راحل در سال 1363 تاسیس شده است، یادگار شخصیت های بزرگی مانند آیت الله العظمی فاضل لنکرانی، آیات مشکینی، توسلی، اردبیلی، جنتی، شرعی و حسن صانعی می باشد.

وی گستره دامنه فعالیت های جامعه الزهرا را به خارج از مرز های ایران دانست و گفت: گستردگی فعالیت های این مجموعه عظیم بسیار مهم و چشمگیر است چرا که ما علاوه بر اینکه از همه استان های داخل کشور طلبه داریم، در بخش بین الملل نیر فعال هستیم و امروزه طلابی از بیش از 90کشور در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت:امسال حدود 8هزار نفر متقاضی تحصیل در این مرکز بودند که امیدواریم بتوانیم حدود یک سوم این تعداد را پذیرش نهایی کنیم.

*برگزاری کرسی های علمی ترویجی در جامعه الزهرا

وی با مهم خواندن راه اندازی کرسی های علمی ترویجی و نظریه پردازی در جامعه الزهرا تاید کرد: این مجموعه حوزوی خواهران با کسب مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به راه اندازی کرسی های علمی ترویجی کرده است و در سال گذشته نیز شاهد 4کرسی در این مرکز بوده ایم که در برنامه ریزی جدید این مرکز درصدد هستیم بیش از گذشته  به این مقوله مهم توجه کنیم.

مدیر جامعه الزهرا با انتقاد از تبلیغات مسمومی که علیه طلاب و دانشجویان خارجی و ادعای هزینه هنگفت برای آنان خاطر نشان ساخت: بر خلاف همه این فضاسازی های رسانه ای باید گفت که طلاب خارجی در این مرکز و سایر مراکز حوزوی با کمترین امکانات مشغول به تحصیل هستند و امکاناتی که در اختیار آنان قرار داده می شود از بسیاری از کشورها نیز کمتر است.

*برگزاری همایش فارغ التحصیلان جامعه الزهرا

وی گفت:در هفته گذشته ما همایش بزرگ فارغ التحصیلان این مرکز را داشتیم که به خاطر مسائل امنیتی این فارغ التحصیلان در کشورهای خودشان رسانه ای نشد اما باید گفت که 22نفر از این طلاب خواهر در کشورهای خود یا حوزه علمیه تاسیس کرده اند یا موسسه آموزشی داشته اند؛ 12نفر از این فارغ التحصیلان  صاحب کتاب یا ترجمه بوده اند و بسیاری دیگر از آنان درکشورهای خود مبلغ و مدرس و یا در شبکه های تلویزیونی شرکت داشته اند و فعالیت های دینی و تبلیغی خود را انجام داده اند بدون اینکه حتی یک دلار از ناحیه ما به آنان کمک مالی شده باشد واین بسیار مهم و حایز اهمیت می باشد.

وی افزود: این همایش ۱۵ روز در قم و مشهد  برگزار شد و ضمن باز آموزی اطلاعات و معلومات آنان از تجارب ارزشمند آنان نیز در عرصه تبلیغ بین الملل بهره گرفته شد.

*فارغ التحصیلان این مرکز ارتباط خود را با جامعه الزهرا حفظ کنند

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه ما دست نیاز به سمت همه کسانی که به نوعی با جامعه الزهرا در ارتباط بوده اند و یا فارغ التحصیل شده اند دراز می کنیم گفت: طرح های پژوهشی زیادی تدارک دیده شده است که ما درخواست داریم از محضر فارغ التحصیلان این مرکز در عرصه های پژوهشی تبلیغی و سایر عرصه ها استفاده نماییم و آنان سعی نمایند ارتباط خود را با این نهاد مبارک حفظ نمایند.

مدیر جامعه الزهرا تاکید کرد: مجمموعه ارزشمندی از فارغ التحصیلان این مرکز وجود دارد که در برنامه و رویکرد جدید جامعه الزهرا توجه جدی به این فارغ التحصیلان در داخل و خارج از کشور شده است تا بتوانیم به خوبی در عرصه های گوناگون علمی، پژوهشی و تبلیغی مثمر ثمر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی نها خانواده و فرزندپروری را مهم دانست و گفت: در نگاه اسلام یکی از وظایف مهم زن توجه به همسرداری و فرزندپروری می باشد و این مرکز نیز سعی کرده است در سیاست های خود به این امر مهم توجه داشته باشد چرا که  لازم است که بانوان مهارت های لازم همسرداری و فرزندپروری را نیر کسب نمایند.

* نحوه پذیرش خواهران غیرایرانی در جامعه الزهرا

خاطر نشان می شود: حجت الاسلام کیانی، مدیرکل روابط عمومی جامعه الزهرا نیز در پایان این نشست خبری  به تشریح نحوه پذیرش طلاب خواهر غیر ایرانی در جامعه الزهرا پرداخت و گفت:ین مرکز در رشته های فقه، تفسیر، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و تاریخ در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طلبه خواهر غیر ایرانی می پذیرد و علاقه مندان از 16 اردیبهشت ماه سال جاری می توانند  با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی www.jz.ac.irو یا    www.j-alzahra.orgثبت نام نمایند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 48623

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48623/تحصیل-بیش-۱۴هزار-بانوی-طلبه-جامعة-الزهرا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir