پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 48654
منبع : خبرگزاری فارس

کاهش 56 درصدی دانشجویان پاره‌وقت انگلیسی با افزایش شهریه‌‌ها

قم نيوز : قم نیوز: کاهش 56 درصدی دانشجوهای پاره‌وقت در انگلیس نتیجه سیاست‌های غلط دولت در افزایش شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور است.
کاهش 56 درصدی دانشجویان پاره‌وقت انگلیسی با افزایش شهریه‌‌ها

به گزارش قم نیوز، وزیر علوم کشور انگلیس در ماه فوریه اعلام کرد: در پی اصرار متقاضیان ورود به دانشگاه، دوره‌های دانشگاه کوتاه‌تر شده و به دو سال کاهش یافته است.

به عبارت دیگر، علت برگزاری کلاس‌های فشرده در دانشگاه‌ها، اصرارهای عاجزانه متقاضیان است که در پی افزایش شهریه‌ها و تنزل حمایت دولت و همچنین روند صعودی بیکاری منجر شده دانشجویان از پس هزینه‌های تحصیل برنیایند.

آمارهای منتشر شده از مرکز آمار مؤسسات انگلیس نشان می‌دهد، از سال 2010 تا کنون آمار دانشجویان پاره‌وقت 56 درصد پایین‌تر آمده است.

شرایط مالی دانشجویان به حدی وخیم است که روند ریزش آنها تنها با یک بررسی کوچک در اعداد و ارقام نمایان می‌شود؛ بر اساس آمارهای منتشر شده از مؤسسه عالی انگلیس تعداد دانشجویان پاره‌وقت از 243 هزار و 355 نفر در سال 11-2010 به 107 هزار و 325 نفر در سال 16-2015 کاهش داشته است.

مشکلات عمده دانشجویان در سال 2012 هنگامی که دولت شهریه‌ها را برای تأمین مالی خود افزایش داد، آغاز شد؛‌ در این سال دولت دانشجویان را موظف به پرداخت 8700 دلار در طول سال برای هزینه تحصیل خود کرد. 

گرچه شرایطی مانند وام هم برای دانشجویان پاره‌وقت در نظر گرفته شد تا کمی کمک حال آنها باشد، اما واقعیت این است که دانشجویان پاره‌وقت که اکثراً مسن هم هستند و مسئولیت خانواده رو دوششان است، با وجود فشرده‌تر شدن دوره‌های دانشگاهی موفق به متعادل شدن میان کار و تحصیل نیستند.

کارشناسان عقیده دارند پرداخت وام هیچ کمکی به این دسته از دانشجویان نمی‌کند، چرا که آنها هزینه‌های دیگری را نیز باید پرداخت کنند. 

ریزش صعودی دانشجویان پاره‌وقت در انگلیس و افزایش هزینه تحصیلات در دانشگاه‌های این کشور حکایت از این دارد که اگر دولت رویه‌ پیش گرفته خود را تغییر ندهد، باید منتظر عواقب بعدی آن بود. 

تعطیل شدن دانشگاه‌های پاره‌وقت در کشور انگلیس می‌تواند از جمله اولین عواقب افزایش شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور باشد؛ در پی این اتفاق باید منتظر افزایش آمار بی‌سوادی و یا در حالت خوش‌بینانه کم‌سوادی مردم این کشور نیز بود. 

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdcgt39t.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما