پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 48685
منبع : خبرگزاری فارس
با پیام آیت‌الله نوری همدانی انجام شد

برگزاری مراسم نکوداشت شهید صدر در قم

قم نيوز : قم نیوز: مراسم نکوداشت آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر عصر امروز با پیام نوشتاری آیت‌الله حسین نوری همدانی در مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد.
برگزاری مراسم نکوداشت شهید صدر در قم
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاحیه دبیرخانه نخستین کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام با پیام نوشتاری آیت‌الله حسین نوری همدانی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار و در حاشیه این مراسم یاد و خاطره شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر به عنوان یکی از صاحب‌نظران برجسته فقه نظام گرامی‌داشته شد.

در ابتدای این مراسم رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه آثار دینی بزرگان تاریخ اسلام مایه افتخار حوزه است، تصریح کرد: حوزویان باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پاسخگوی نیازهای مردم و دستگاه‌های مختلف نظام باشند و به عنوان یک تشکل جریان‌ساز فعالیت خود را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه برای اینکه بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد باید به حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه ورود کند چرا که بی‌تفاوتی حوزه‌ها در برابر این ساحت‌های مورد نیاز، سبب انزوای حوزه می‌شود و حوزه‌ای می‌تواند در جریان راهبردی کشور تاثیرگذار باشد که در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کرده و به دنبال نظریه‌پردازی باشد.

همچنین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه پیوستن به نظام ولایتی ملاک ایمان است، مطرح کرد: بر اساس روایات دینی هر فردی خارج از نظام ولایتی اعرابی خوانده می‌شود؛ ولایت اساس دین بوده و هر فرعی از دین به ولایت وابسته است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه شهر اسلامی بر پیوند مدیریت سیاسی واحد وابسته است، خاطرنشان کرد: شهر اسلامی عبارت است از مجموعه به هم پیوسته با نخ ولایت که مبنا و پایه آن بر تفسیر شهر مبتنی است به همین علت اگر مدیریت سیاسی واحدی در میان شهروندان نباشد نمی‌توانیم به شهر اسلامی برسیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaminy.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما