يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 48817
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت 5 كشتي‌گير قم براي بليط سفر به فرانسه / بازگشت ستاره فرنگي قم بعد از 4 سال

قم نيوز : قم نیوز: پنج كشتي‌گير آزاد و فرنگي‌كار به نمايندگي از هیأت‌‌ كشتي استان قم در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي براي كسب مجوز حضور در مسابقات جهاني 2017 با حريفان سرشاخ مي‌شوند.
رقابت 5 كشتي‌گير قم براي بليط سفر به فرانسه / بازگشت ستاره فرنگي قم بعد از 4 سال
به گزارش قم نیوز، آخرین بار که کشتی استان قم موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان شد به پیکارهای جهانی سال 2014 باز می‌گردد که هادی علیزاده‌پورنیا یکی از بهترین‌های چند سال اخیر این رشته توانست در وزن 75 کیلوگرم این سهمیه را به دست بیاورد.

در آن دوره از مسابقات قهرمانی دنیا که شهریور ماه سال 1392 به انجام رسید، هادی علیزاده‌پورنیا با سابقه کسب دو مدال طلا و نقره از رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و همچنین سه مدال طلا و نقره از پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی سهمیه جهانی را کسب کرد.

 

* حلوایی: بازگشت ستاره کشتی قم بعد از 4 سال

رئیس سابق هیأت‌‌ کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، تصریح کرد: علیزاده‌پورنیا در انتخابی تیم ملی که آن زمان به انجام رسید در اوج آمادگی و با انگیزه بالا برابر حریفان خود به میدان رفت و توانست هم سهمیه مسابقات جهانی 2014 را کسب کند و هم سهمیه حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی را نیز به خود اختصاص بدهد.

محسن حلوایی با اشاره به بازگشت ستاره کشتی قم به میادین قهرمانی این رشته بعد از چهار سال، خاطرنشان کرد: در آن سال هادی علیزاده‌پورنیا در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان دچار بدشانسی شد زیرا به شدت آسیب دید و نتوانست در مقابل حریفان قدرت‌نمایی کند ولی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز در آن زمان به ستاره کشتی قم ظلم کرده و وی را از تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی حذف کردند.

وی بیان کرد: از آن سال تا کنون علیزاده‌پورنیا مصمم به بازگشتی موفق و پرقدرت است، با وجود اینکه درمان آسیب‌دیدگی وی طولانی شد اما خوشبختانه اکنون وضعیت خوبی دارد و در مسابقات لیگ کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور نیز برای تیم شهدای مدافع حرم قم به میدان می‌رود.

حلوایی که هم اکنون نیز در هیأت‌‌ کشتی استان قم برای رشد و توسعه این رشته فعالیت می‌کند، در ادامه یاد آور شد: در هفته نخست رقابت‌های لیگ کشتی فرنگی کشور که میهمان تیم پاس اندیمشک بودیم، هادی علیزاده‌پورنیا در وزن اختصاصی خود کشتی‌ بسیار خوبی گرفت و در مقابل حریف خود نیز صاحب برتری شد تا یکی از ارکان پیروزی قاطع 6 بر دو تیم شهدای مدافع حرم قم نیز باشد.

 

* وزیری: رقابت 4 فرنگی‌کار و یک آزادکار قمی در انتخابی تیم ملی

رئیس هیأت‌‌ کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اختصاص پنج سهمیه مسابقات انتخابی تیم ملی به کشتی قم خبر داد و ابراز کرد: از این پنج سهمیه چهار کشتی گیر در اوزان 75، 80 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی و یک کشتی‌گیر در وزن 57 کیلوگرم آزاد نمایندگان قم هستند.

محسن وزیری اضافه کرد: اکنون که نوبت به برگزاری پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی ایران به رقابت‌های جهانی سال 2017 رسیده است، هادی علیزاده‌پورنیا با تجربیات بسیار ارزشمند از حضور در مسابقات مختلف بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کشتی در وزن 75 کیلوگرم شرایط حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده است.

 

* حضور 2 کشتی‌گیر قم در وزن 80 کیلوگرم فرنگی

علی‌ زینتی‌رفاه و مهدی ابراهیمی دو نماینده دیگر کشتی فرنگی قم در وزن 80 کیلوگرم انتخابی تیم ملی فرنگی هستند، در حالی که زینتی‌رفاه دارنده چندین مدال مسابقات داخلی از رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان است و ابراهیمی نیز با سابقه برنز 2013 نوجوانان آسیا، طلای 2016 جوانان آسیا و دو تجربه مسابقات جهانی جوانان، در سال‌های 1394 و 1395 قهرمان جوانان ایران و در سال 1394 قهرمان بزرگسالان ایران بوده است.

علی‌اکبر حیدری چهارمین کشتی‌گیر قمی حاضر در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان است که در سال قبل توانست رتبه دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور را کسب کند و در جام باشگاه‌های 2016 کشتی فرنگی جهان نیز موفق به کسب یکی از سه سکوی برتر شد.

 

* نعمتیان تنها آزادکار قم در انتخابی مسابقات جهانی فرانسه

تنها سهمیه کشتی استان قم در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران، روح‌الله نعمتیان نفر دوم رقابت‌های سال 1395 قهرمانی کشور و دارنده مقام سوم و نشان برنز مسابقات کشتی آلیش 2016 قهرمانی جهان در قزاقستان است که برای پیکارهای جهانی 2017 باید رقبای سرسختی را شکست بدهد.

از قضا این کشتی‌گیر به تازگی از رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آلیش ایران بازگشته، رقابت‌هایی که در وزن 60 کیلوگرم آن با شکست حریفان خود مجوز حضور در دیدار نهایی را نیز به دست آورد و در نهایت صاحب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره شد تا بار دیگر به تیم ملی راه یابد.

 

* میکائیلی: فرانسه میزبان رقابت‌های جهانی 2017

مربی مطرح کشتی فرنگی استان قم و تیم ملی جوانان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به اعلام اسامی نفرات واجد شرایط برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران اشاره کرد و افزود: فدراسیون کشتی برای برگزاری این دوره از پیکارها بعد از ماه مبارک رمضان و دقیقا در روزهای چهاردهم تا شانزدهم تیر ماه برنامه‌ریزی کرده است.

روح‌الله میکائیلی اضافه کرد: با توجه به آیین‌نامه برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران به منظور شناخت برترین‌ها برای حضور در رقابت‌های جهانی 2017، اسامی نفرات واجد شرایط برای حضور در این مسابقات اعلام شد، در حالی که پیکارهای جهانی تابستان امسال به میزبانی کشور فرانسه به انجام می‌رسد.

 

* برگزاری پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی در 8 وزن

تهران در حالی از این انتخابی بزرگ و سرنوشت‌ساز میزبانی‌ می‌کند که مسابقات در هر دو رشته آزاد و فرنگی با یک کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد و رقابت‌های رشته کشتی آزاد در اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم به انجام خواهد رسید و تا کنون در کشتی قم سابقه کسب سهمیه رقابت‌های جهانی در رشته آزاد وجود نداشته است.

همچنین کشتی‌گیران فرنگی‌کار حاضر در این انتخابی برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در پیکارهای جهانی سال جاری باید در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم برابر یکدیگر و در حضور کادر فنی تیم ملی به روی تشک بروند تا برای گرفتن بلیط سفر به مسابقات جهانی 2017 تلاش کنند.

 

* رقابت کشتی‌گیران بر اساس ضوابط و مقررات اتحادیه جهانی کشتی

این در حالی است که کشتی‌گیران متولد دهم دی‌ماه سال 1378 و بزرگتر مجاز به شرکت در این دوره از مسابقات هستند و رقابت‌ها تا سقف هشت کشتی‌گیر در هر وزن، به صورت تک حذفی و پس از آن به شکل دوره‌ای و در ادامه به صورت دو حذفی برگزار خواهد شد.

از جمله شرایط این رقابت‌ها این است که مدال‌آوران بازی‌های المپیک 2016 در ریودوژانیرو برزیل و رقابت‌های اوزان غیر المپیکی 2016 مجارستان، دارندگان مدال طلای مسابقات 2017 قهرمانی آسیا در هندوستان و بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی در کشور آذربایجان در دور نخست استراحت خواهند داشت و از دور دوم به ترتیب در جمع هشت کشتی‌گیر، در موقعیت قرعه یک و پنج قرار خواهند گرفت.

در مجموع برنامه‌ریزی جدول به شکلی صورت گرفته که تعداد کشتی‌گیران حاضر در دور دوم بیش از هشت کشتی‌گیر در هر وزن نباشد، ضمن اینکه دو کشتی‌گیر برتر هر وزن یعنی فینالیست‌ها در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حداکثر سه بار با یکدیگر رقابت خواهند داشت و کشتی‌گیری که موفق به کسب دو پیروزی از سه مسابقه شود، کشتی‌گیر برتر مسابقات انتخابی تیم ملی در هر وزن خواهد بود.

ضـوابط و مقررات داوری در تمامی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بر مبنای ضوابط و مقررات جاری اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود و به تمامی هیات‌های استانی تا روز اول تیر ماه برای معرفی رسمی کشتی‌گیران خود در این رقابت‌ها مهلت داده شده است.

 

* 4 کشتی‌گیر قم عنوان‌داران مسابقات کشوری سال 95

بر اساس مفاد فرآیند انتخاب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال فنی 96 – 1395، کشتی‌گیران صاحب مدال المپیک و جهانی سال 2016،  کشتی‌گیران دارنده مدال جهانی 2016 در رده سنی جوانان حاضر در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان در این رقابت‌ها حضور دارند.

همچنین نفرات اول تا سوم رده‌بندی انفرادی هر وزن از گروه (الف) مسابقات سال 1395 قهرمانی کشور، نفرات اول و دوم رده‌بندی انفرادی گروه (ب) سال 95 ایران در هر وزن، قهرمان گروه (ج) رقابت‌های سال قبل قهرمانی کشور و نفرات اول تا سوم هر وزن از رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی عمومی کشور دیگر نفرات حاضر در این انتخابی هستند.

قهرمانان آخرین رقابت‌های قهرمانی کشتی پهلوانی رده سنی بزرگسالان کشور در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی و کشتی‌گیران دارای مجوز کمیته ویژه پزشکی و تایید شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز در این رقابت‌ها فرصت حضور در میدان را دارند.

این در حالی است که از بین پنج کشتی‌گیر قمی دعوت شده به این انتخابی، چهار نفر عنوان‌داران سال 1395 مسابقات قهرمانی کشور هستند و تنها هادی علیزاده‌پورنیا به خاطر سوابق درخشان خود مجوز حضور در این انتخابی را با نظر کادر فنی تیم ملی به دست آورده است.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchq6nk.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما