کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد نمازخانه برای دانش آموزان مسلمان نیویورک در ماه رمضان

خبرگزاری حوزه نیوز , 7 خرداد 1396 ساعت 20:46

قم نيوز: دبیرستانی در نیویورک آمریکا، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، دو کلاس را به نماز خواندن دانش آموزان مسلمان اختصاص داده است.


به گزارش قم نيوز، دبیرستانی در بالاایالت نیویورک در آمریکا، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، نمازخانه ویژه‌ای برای دانش آموزان مسلمان برقرار می‌کند.

مدیر دبیرستان شنندهوا در نامه‌ای به والدین دانش آموزان اعلام کرد، مدرسه تصمیم گرفته است ترتیباتی برای عبادت مذهبی مسلمانان برقرار کند. وی در این باره گفت: مسلمانان نمازهای روزانه برگزار می‌کنند و این می‌تواند در مدارس دولتی مدرن امروزی چالش برانگیز باشد. ما در تلاش برای ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای دانش آموزان وکارکنان در راستای تعهدات مذهبی شان کلاس 65 در غرب دبیرستان و کلاس 109 در شرق را به نمازخانه اختصاص داده‌ایم تا دانش آموزان بتوانند به امور مذهبی‌شان بپردازند.

سخنگوی مدرسه همچنین اعلام کرد تصمیم گرفته شده پس از مشاوره با امام جماعت یک مسجد محلی، در تلاش برای بهبود مهارت‌های فرهنگی مدرسه انجام شده است.

* مدرسه نمی‌تواند درخواست‌های دانش آموزان برای نماز خواندن را نادیده بگیرد

وی افزود: مدرسه دیگر نمی‌تواند درخواست‌های دانش آموزان را برای نماز خواندن را نادیده بگیرد. به علاوه ایجاد یک فضای مناسب برای عبادت می‌تواند به دانش آموزان کمک کند که پس از نماز خواندن سریعتر به کلاس‌هایشان بازگردند.

جالب اینکه که کمی آن طرف‌تر و آن سوی مرز در استان انتاریوی کانادا، مسئله ایجاد نمازخانه و اختصاص زمان نماز برای دانش آموزان به یک موضوع بحث برانگیز تبدیل شده است.

این درحالی است که هیئت مدرسه‌ای منطقه پیل در کانادا اعلام کرده‌ بود که نه تنها مدارس باید امکانات نماز خواندن برای دانش آموزان مسلمان در ساعات مدرسه در ماه رمضان را ایجاد کنند، بلکه دانش آموزان باید اجازه خواندن نماز جمعه را نیز داشته باشند. هیئت مدرسه‌ای منطقه پیل منطقه‌ای آموزشی متشکل از ۲۳۰ مدرسه در منطقه پیل در انتاریوی کانادا است که به حدود ۱۵۵۰۰۰ دانش‌آموز از کودکستان تا پایه ۱۲ خدمات ارائه می‌دهد.

دولت استانی انتاریو ابراز کرده که مدارس وظیفه پاسخگویی به نیازهای دینی دانش آموزان را برعهده دارند.

 انتهاي پيام / 137


کد مطلب: 48857

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48857/ایجاد-نمازخانه-دانش-آموزان-مسلمان-نیویورک-ماه-رمضان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir