جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 49052
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
محقق و پژوهشگر حوزه مطرح کرد:

پنج چیزی که انسان هنگام مرگ می‌بیند

قم نيوز : قم نيوز: حجت الاسلام والمسلمین عدالت با اشاره به مشاهدات انسان در زمان مرگ گفت: ملک‌الموت، اهل بیت(ع)، اعمال، اموال و فرزندان، منازل پس از مرگ و ابلیس، پنج مشاهده انسان در زمان مرگ هستند.
پنج چیزی که انسان هنگام مرگ می‌بیند
پنج چیزی که انسان هنگام مرگ می‌بیند
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام  والمسلمین محمد علی عدالت در جمع کارمندان و مراجعین مرکز خدمات با بیان اینکه یکی از مسائلی که هر مسلمانی باید آن را بداند مسائل مربوط به مرگ و معاد است گفت: دانستن مسائل مربوط به قبر و معاد انسان را نسبت به وظایف و اعمالش در دنیا دقیق‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: بسیاری از انسان‌ها مسائل مربوط به دنیا را به طور کامل دانسته و پیگیری می‌کنند ولی در مورد مسائل مربوط به مرگ و قیامت چیزی نمی‌دانند.

محقق و پژوهشگر حوزه تصریح کرد: انسان اگر نداند چه اتفاقی پس از مرگ برایش می‌افتد از لحظه مرگ می‌ترسد، ولی اگر بداند که پس از مرگ چه اتفاقی می‌افتد آرام می‌شود.

وی با اشاره به مشاهدات انسان در زمان مرگ گفت: ملک‌الموت، اهل‌بیت(ع)، اعمال، اموال و فرزندان، منازل پس از مرگ و ابلیس، پنج مشاهده انسان در زمان مرگ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  عدالت با بیان اینکه دومین مشاهده انسان در زمان مرگ مشاهده اهل بیت(ع) است افزود: امام صادق فرمودند هيچ كس نيست كه مرگش فرا رسد، مگر آنكه پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)و ائمه معصومين(علیهم‌السلام) نزد او مجسم و حاضر می‌شوند، به‌طوری كه آنان را می‌بیند.

وی عنوان کرد: انسان‌ها در زمان مرگ خلاصه‌ای از تجسم اعمال خود را می‌بینند، ولی تجسم اصلی اعمال مربوط به قیامت است.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی مردم در زمان مرگ منازل پس از مرگ را می‌بینند وحشت می‌کنند، گفت: از اباذر پرسیدند چرا مردم از مرگ می‌ترسند گفت برای اینکه مردم آخرت خود را خراب و دنیای خود را آباد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین خطر برای مؤمن در زمان مرگ مشاهده ابلیس است بیان کرد: شیطان بزرگ در زمان مرگ انسان، شیاطین خود را خبر می‌کند و می‌گوید بروید بر بالینش و در دینش تشکیک کنید.

حجت الاسلام  والمسلمین عدالت با بیان اینکه شیطان تلاش می‌کند انسان در لحظه مرگ کافر از دنیا برود گفت: اینکه اصرار می‌کنند که در شبانه‌روز زبانتان به ذکر باز باشد به این دلیل است که در لحظه مرگ نیز زبان به گفتن اذکار باز باشد و قفل نشود.

وی تصریح کرد: زبان در مسیر دنیوی در هر مسیری قرار گرفته باشد در لحظه مرگ همان را پس می‌دهد، اگر کسی اهل فحاشی باشد لحظه مرگ برایش خطرآفرین است.

محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به منازلی که ملائکه به آنجا وارد نمی‌شوند گفت: در جاهایی که آثار خمر، لهو و لعب و سگ باشد ،ملائکه وارد نمی‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8yex.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما