يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 49130
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم:

مسلمانان مديون حضرت خديجه(س) هستند

قم نيوز : قم نيوز: رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: مسلمانان مديون حضرت خديجه(س) هستند زيرا ایشان با بخشش اموال خود پيشرفت اسلام را رقم زدند.
مسلمانان مديون حضرت خديجه(س) هستند
مسلمانان مديون حضرت خديجه(س) هستند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) از نظر موقعیت خانوادگی، شخصیتی، اجتماعی و سیاسی در جایگاه والا قرار داشتند و از خانواده‌های مشهور در بین اقوام مختلف در شهر مکه بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه اعتقادات و توجه به دین از ویژگی‌های بارز حضرت خدیجه(س) بود گفت: حضرت خدیجه(س) فداکاری فراوانی در مسیر اسلام و قرآن انجام دادند این شایستگی و لیاقت را در خود با توجه اعتقاد به خدا و دین‌مداری ایجاد کردند و وجودی پاک و درونی پاکیزه را در خود به وجود آوردند.

وی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) دارای لیاقت و شایستگی بودند به همین دلیل به همسری رسول اکرم(ص) برگزیده شدند از مهم‌ترین ابزار و وسائلی که سبب شد دین اسلام گسترش پیدا کند و در بین مردم نفوذ داشته باشد اموالی بود که این بانوی بزرگوار در اختیار رسول اکرم(ص) گذاشتند.

عظیمی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در زمینه ترویج و پیشبرد اهداف دین تأثیرگذار بودند گفت: در روایت ذکر شده اموال حضرت خدیجه(س) و شمشیر امام علی(ع) در ترویج دین بسیار مؤثر بود باید در نظر داشت مسلمانان مدیون حضرت خدیجه(س) هستند زیرا با بخشش اموال خود پیشرفت اسلام را رقم زدند.

وی با اشاره به ازدواج حضرت خدیجه(س) با رسول اکرم(ص) گفت: این بانوی بزرگوار دارای جایگاه والایی از نظر سرمایه‌داری و اشرافیت بودند حضرت در ازدواج خود با پیامبر اکرم(ص) روح پاک، صداقت و وجود الهی را در نظر داشتند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: حضرت خدیجه(س) برای ترویج دین از اموال خود گذشتند باید این امر الگو شود بانوان می‌توانند از وقت و فرصت خود برای تربیت فرزند، قرآنی کردن خانواده‌ و پیشبرد اهداف قرآنی هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت زمانی، مکانی، مادی، اجتماعی و سیاسی حضرت خدیجه(س) از جمله مواردی است که بانوان می‌توانند از آن الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzq9t.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما