دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۸
کد مطلب : 49170
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاد حوزه:

جامعه از سیره عملی حضرت خدیجه(س) غفلت نکنند

سیره زندگی حضرت خدیجه(س) بررسی شود
قم نيوز : قم نيوز: حضرت خدیجه(س) بانوی باکرامت و با فضیلتی بود، توانست حضرت فاطمه(س) نور کوثر و مادر۱۱نور و هادی امت را به دنیا بیاورد؛ حیف است که جامعه زنان کشور اسلامی از سیره عملی آن بانوی وفادار، نجیب، پاکدامن و با عفت غفلت کند.
جامعه از سیره عملی حضرت خدیجه(س) غفلت نکنند/ سیره زندگی حضرت خدیجه(س) بررسی شود
جامعه از سیره عملی حضرت خدیجه(س) غفلت نکنند/ سیره زندگی حضرت خدیجه(س) بررسی شود
 به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام و المسلمین بهرام دلیر نقده ای ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س)، به شخصیت این بانوا اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) نخستین زنی بود که به پیامبر اسلام(ص) ایمان آورد و توانست خدمات شایسته ای برای اسلام و دین پیامبر خاتم(ص) انجام دهد.

 این استاد حوزه عنوان کرد: حضرت خدیجه(ص) دارای شاخصه ای بسیاری بود و از جمله و مهمترین آن ایثار و همراهی کردن با  پیامبر(ص) بود؛ او درشرایطی این رسالت گری و همراهی را برعهده گرفت که همه بانوان و مردان بزرگ قبایل عرب او را تکذیب می کردند.

 این مشاور مذهبی افزود: حضرت خدیجه(س) در شرایطی دین را پذیرفت و پیامبر(ص) را تصدیق کرد و با ثروت خود حمایت نمود که همه افراد از اطراف پیامبر اسلام(ص) دور می شدند و حاضر به پذیرشش نبودند.

 حجت الاسلام والمسلمین دلیر ابراز داشت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) می خواست به پیامبری مبعوث شوند، حضرت خدیجه(س) در همه صحنه ها او را همراهی می کرد، نمونه ای از این همراهی و تحمل سختیها، رفت و آمد  هر روزه آن بانوا از کنار خانه خدا تاجبل النور(غار حرا) بود تا غذایی را به پیامبر(ص) برساند؛ فاصله بین این دو منطقه بسیار زیاد است؛ وقتی حاجیان با ماشین این مسیر را رفت و آمد می کنند، خسته و درمانده می شوند چه اینکه انسانی این مسیر طولانی را هر روزه با پای پیاده برود.

این مشاور امور مذهبی ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) عاشق حقیقی و دلباخته بود و این عشق به رسول الله در سراسر زندگی و عمرش موج می زد.

این استاد حوزه عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) بانوی باکرامت و با فضیلتی بود، توانست حضرت فاطمه(س) نور کوثر و مادر11نور و هادی امت را به دنیا بیاورد؛ حیف است که جامعه زنان کشور اسلامی از سیره عملی آن بانوی وفادار، نجیب، پاکدامن و با عفت غفلت کند و از زندگی سراسر نور او خرمنی نچینند.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcaw6ny.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما