سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 49234
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب

مهم ترین رسالت مجمع نمایندگان طلاب حفظ روحیه انقلابی گری است

قم نيوز : قم نيوز: مهم ترین رسالت مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم حفظ روحیه انقلابی گری است و نمایندگان این مجمع با چنین روحیه انقلابی گری به رسالت و وظایف خود در حوزه توجه دارند.
مهم ترین رسالت مجمع نمایندگان طلاب حفظ روحیه انقلابی گری است
مهم ترین رسالت مجمع نمایندگان طلاب حفظ روحیه انقلابی گری است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال رضوی‌مهر در خصوص تشکیل مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهارداشت: یکی از نهادهای حوزوی که آخرین یادگار امام راحل(ره) می باشد و به دستور مستقیم ایشان خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه در آخرین روزهای حیات شریف امام(ره) رقم خورد مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم افزود: نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شخصیت های علمی و شناخته شده و مورد وثوق طلاب و قابل اطمینان مسئولان و مدرسان عالی مقام حوزه علمیه می باشد.

وی پیرامون ساختار مجمع اذعان داشت: مجمع نمایندگان دارای هیات رئیسه مرکب از رئیس و دو نائب و دو منشی و دبیر خانه متشکل از دبیر اجرایی و واحد تهذیب متشکل از 6 نفر از بزرگان مجمع نمایندگان می باشد که اعضای آن مستقیم با رای نمایندگان انتخاب شده و بر لوایح و مصوبات و فعالیت ها و نحوه خدمت رسانی مجمع و حتی امور نمایندگان نظارت دارند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم،‌دارای کمیسیون های مختلف سیاسی و دفاعی، پژوهش و تحقیق، تبلیغ،  اخلاق و تهذیب و کمیسیون حوزه و دانشگاه می باشد.

وی تاکید کرد: امروز مجمع نمایندگان موجب ارتباط بدنه حوزه با همه اجزاء در افقی در امتداد دیدگاه مقام معظم رهبری و سایر مراجع همچون خورشید در آسمان اندیشه طلاب می درخشد بی شک بزرگترین فعالیت مجمع نمایندگان حفظ روحیه انقلابی گری و ماندگاری این عنصر پایدار در حوزه های علمیه است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های حوزه انقلابی یادآور شد:حوزه انقلابی به معنای حوزه ای پویا مبتنی بر فقه جواهری و رعایت خطوط قرمز و پشتیبانی از نظام مترقی ولایت فقیه می باشد.

مدیر موسسه فرهنگی نورایمان اظهار داشت:حوزه انقلابی حوزه ای است که درس و بحث آن با نیاز جامعه قابل تطبیق می باشد و روحیه جهادی در فرد فرد اعضای حوزه سخن اول را قبل از هر چیزی به تصویر می کشد حوزه انقلابی یعنی از پای درس مکاسب به دنبال مکاسبی خون بار همچون شهیدان ردانی و محلاتی و میثمی برویم.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر افزود: حوزه انقلابی یعنی به دنبال مکاسب خون بار در نخلستان های فاو و کوههای مرتفع غرب رفتن و در بحران جنگ مدیریت کردن است؛ حوزه انقلابی یعنی همچون شهید ابراهیمی یک مبلغ بی ریا به گویان آمریکا رفتن و به دست گروه خبیث تروریستی وهابیت دمادم شکنجه شدن و جان دادن است.

وی تصریح کرد: حوزه انقلابی به معنای پرچمداری همچون سید جمال الدین اسد آبادی و یا فریادگری مانند نواب صفوی و در همه برهه های تاریخ بی شائبه درخشیدن است در واقع حوزه انقلابی فقه را به زوایای زندگی جامعه کشاندن است و افکاری چون امام راحل(ره) را در جریان سازی نظام اسلامی به سوی تمدن اسلامی جهت دادن می باشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی نور ایمان در این باره ادامه داد:امروز جلوگیری از نفوذ افکار شیطان صفتان غرب و اتاق های ملتهب اسرائیل، ایجاد مقاومت نمودن است این وظیفه حوزه انقلابی می باشد که مکتب سیاسی اسلام را که عیار ترقی و تکامل در زمینه درک ظهور را رقم می زند را شناسایی کردن است.

وی در تشریح برنامه های مجمع گفت: مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با برگزاری سلسله همایش ها در تبیین گری فعال است ما افتخار داریم بدون دریافت دستمزد و حقوق خالصانه شاهد فعالیت 202 تن نمایندگان مجمع از سراسر کشور باشیم که به رفع و رجوع مشکلات طلاب می پردازند.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر عنوان کرد:امروز نگاه شورای عالی و حوزه های علمیه و جامعه مدرسین و مدیر حوزه و مرکز خدمات یک نگاه امیدوارکننده و تدبیر شده و آینده ساز به مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است.

وی تاکید کرد: امروز مجمع نمایندگان مکان و فضایی برای اندیشه ورزانی است که می توانیم از محصول فکری آن ها به عنوان چشم و چراغ آینده حوزه در کنار نهادهای دیگر بهره مند گردیم.

نماینده طلاب و فضلای استان همدان در قم اذغان داشت:مجمع نمایندگان هر 4 سال یک بار از سوی طلاب انتخاب می شوند استان هایی که موفق نشده اند به حد نصاب برسند تا نمایندگانی داشته باشند رابطینی از میان طلاب و فضلای خوش سابقه و خوش نام آن ها انتخاب شده است تا کار طلاب و فضلای آن منطقه مسکوت نماند در حال حاضر دوره هفتم مجمع نمایندگان را پشت سر می گذاریم و این مجمع 27 سال عمر خود را سپری کرده است.

وی اظهارداشت: آیت الله فاکر و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، آیت الله اعرافی و سایر بزرگان از اعضای مجمع و از روسای مجمع در ادوار گذشته بوده اند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد:هر 150 طلبه می تواند یک نماینده را به مجمع معرفی کند و در حال حاضر بیشترین نمایندگان را استان های مازندران و خراسان رضوی دارند.

وی یادآور شد:دبیر خانه مجمع نمایندگان به طور فعال در خدمت طلاب است این دبیر خانه در فیضیه در دو شیفت فعالیت دارد سایت مجمع اجمالی از فعالیت های نمایندگان را معرفی می کند نمایندگان در میان طلاب در هر هفته جلساتی را برگزار و مشکلات و نیازها و دغدغه های طلاب را بررسی می کنند ما با ارائه طرح و لوایح در مجمع، طرح های مصوب را به شورای عالی حوزه ارسال می نمائیم و بعضا با برگزاری کمیته های مشترک در سند چشم انداز حوزه فعالیت فکری ارائه و پیشنهادات و انتقادات را به طور صریح به عنوان ایده ها و نظرات طلاب به مسئولان ارجاء می دهیم.

این نویسنده حوزه تصریح کرد:جایگاه حقوقی مجمع نمایندگان، جایگاهی وزین و با فضیلت و کاربردی است ما در هر دو هفته یک بار یک مجمع عمومی برای نمایندگان داریم قطعا در سال گذشته ده ها جلسه طلاب و فضلای شهرها و استان ها توسط نمایندگان با محور سخنرانی های بصیرت افزایی و اخلاقی و علمی و تبلیغی برگزار گردیده است.

انتهای پیام / 137 
https://qomnews.ir/vdcba5ba.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما