چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۱۴
کد مطلب : 49240
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی:

صلابت در مواجهه به آمریکا را از امام(ره) بیاموزیم

قم نيوز : قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) در برابر آمریکا صلابت داشتند، هر جا که با صلابت در برابر آمریکا ایستادیم، این کشور در برابر ما عقب نشینی کرد.
صلابت در مواجهه به آمریکا را از امام(ره) بیاموزیم
صلابت در مواجهه به آمریکا را از امام(ره) بیاموزیم
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه سه شنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های خداوند اظهار کرد: خدا به همه مصالح، عالم است و تبعیض ندارد، خداوند بهتر از هر کس دیگری می‌تواند قانون را وضع کند و جز خیر چیزی برای بندگان خودش نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: ما که بنده خدا هستیم، اختیار هستی ما در اختیار خداوند است، اگر می‌خواهیم در چیزی که مال او است، تصرف کنیم، باید به اذن خداوند باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: قانون گذار باید خداوند باشد، وظایف برای صنف‌های مختلف فرق می‌کند و امکان ندارد که وحی برای تمام جزئیات باشد، بلکه خدا کلیات را بیان می‌کند و بقیه موارد را باید انبیا و ائمه معصومین(ع) بیان کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مصالح جامعه اظهار کرد: این مصالح به گونه ای نیست که صفر یا صد باشد، ائمه معصومین(ع) احکام کلی را بیان کردند، این که امروز با چه کسی بجنگیم، حکم حکومتی است و برای صدور چنین حکم‌هایی نیاز به رهبر داریم.

وی ادامه داد: اینکه امروز وظیفه شرعی ما چه چیزی است، در رساله وجود ندارد، ما نمی‌توانیم که مصالح را تشخیص بدهیم و برای کشف چنین مصالحی باید به متخصص با تجربه مراجعه کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با برخی از دوستان صحبت می‌کردیم که پس از انقلاب باید به چه قانونی عمل کنیم، برخی می‌گفتند که باید به قرآن عمل کنیم، در حالی که تمام جزئیات در این کتاب آسمانی بیان نشده است و با صرف احکام کلی فقهی، مدیریت جامعه ممکن نیست.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مصالح اجتماعی اظهار کرد: برای تشخیص این مصالح باید دوستان و دشمنان خود را بشناسیم، این مسائل به صرف فقاهت ممکن نیست، تخصص در فقه سیاسی و توانایی کشف موضوعات از ویژگی‌های رهبر جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: انسان نمی‌تواند صرفا با مطالعه کتاب پزشکی و بدون داشتن تجربه و تخصص، بیماری‌ها را درمان کند، تشخیص بیماری با تجربه و انجام آزمایش‌ها ممکن است، تشخیص موضوع بیماری غیر از دانستن این است که فلان دارو برای فلان بیماری مفید است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رهبر جامعه اسلامی باید موضوع شناس باشد و بفهمد که درد امروز جامعه چیست، اگر نتواند این مساله را تشخیص بدهد، تمام دلسوزی‌های او نتیجه منفی پیدا می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به نهضت انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در سال 42 در زمانی که کسی جرات زدن حرف علیه شاه را نداشت، علیه او سخنرانی کردند و این نشان از شجاعت امام راحل داشت.

وی با بیان اینکه امام راحل در برابر آمریکا صلابت داشتند ادامه داد: امام خمینی(ره) زمانی تشخیص دادند که باید در برابر نوکران شیطان بایستند و عزت اسلام را حفظ کنند، اگر دشمن بفهمد که ما ضعف داریم، یک قدم جلو می‌آید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: هر جا که با صلابت در برابر آمریکا ایستادیم، این کشور در برابر ما عقب نشینی کرد، امام خمینی(ره) ایران را از مزدوری آمریکا نجات داد و کشورهای اسلامی را بیدار و هویت اسلامی را در جامعه ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciura5.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما