چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 49274
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد

راه‌های بهره‌مند شدن انسان از امداد غیبی خداوند

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که استقامت کند، شامل امداد غیبی خداوند می‌شود.
راه‌های بهره‌مند شدن انسان از امداد غیبی خداوند
راه‌های بهره‌مند شدن انسان از امداد غیبی خداوند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به امداد غیبی اظهار کرد: مسلمانان در جنگ بدر از امداد غیبی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: مشرکین در جنگ بدر مانع از رسیدن آب به مسلمانان شدند، اما خداوند باران فرستاد و مسلمانان سیرآب شدند، امداد غیبی الهی در جنگ بدر برای مسلمانان، دور شدن وسوسه‌های شیطانی از آن‌ها بود، مسلمانان در جنگ بدر آرامش داشتند، ولی خداوند در این جنگ در دل دشمنان رعب انداخت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در دوران نهضت انقلاب اسلامی و نیز سال‌های جنگ تحمیلی بارها امداد غیبی الهی را مشاهده کردیم، شهید مطهری کتابی به نام امداد غیبی دارد و به صورت مفصل در این خصوص بحث کرده است.

رفیعی اظهار کرد: دعا کردن موجب می‌شود که انسان از امداد غیبی خداوند بهره مند شود، قرار بود که بر قوم حضرت یونس عذاب نازل شود، اما وقتی اعضای این قوم دعا کردند، عذاب از آن‌ها برطرف شد.

وی ادامه داد: دعا کردن، جذب لطف الهی را به دنبال دارد و چنین کاری اثرات زیادی را برای انسان دارد. خداوند به دل مادر حضرت موسی انداخت که او را در رودخانه بیندازد، این به دل افتادن امداد غیبی بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دعا در حق دیگران، امداد غیبی در زندگی انسان می‌آورد، امام صادق(ع) فرمود اگر کسی در حق مومن دعا کند، هزار فرشته برای او دعا می‌کنند و دعای فرشتگان مستجاب می‌شود.

رفیعی با اشاره برکات کمک به مردم اظهار کرد: کسی که به برادر مومنش کمک کند، خداوند به او کمک خواهد کرد، در زمان حضرت عیسی، شخصی در قبر عذاب می‌شد، اما زمانی که فرزندش به دیگران کمک کرده و ثواب آن را به پدرش اهدا کرد، عذاب از آن شخص در قبر برداشته شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله بهجت توصیه می‌کرد که انسان به چیزهایی که یقین دارد، عمل کند، به عنوان مثال انسان یقین دارد که باید نماز بخواند و گریه بر امام حسین(ع) ثواب دارد، پس باید به این موارد عمل کند. می‌توانیم که ما هم مشمول امداد غیبی شویم، همه چیز بستگی به تلاش ما ندارد و باید به دنبال بهره مند شدن از امداد غیبی خداوند باشیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید به امداد غیبی باور داشته باشیم تا شامل امداد غیبی خداوند شویم، شرط بهره مند شدن از امداد غیبی، باور به آن است، راه دیگر شامل امداد غیبی شدن، صبر و تقوا است، حضرت ابراهیم 100 سال صاحب فرزند نشد، ولی امیدوار ماند و در نهایت صاحب فرزندی به نام حضرت اسماعیل شد.

رفیعی با اشاره به راه‌های بهره مند شدن از امداد غیبی اظهار کرد: یکی از این راه‌ها، استقامت است، خیلی از افراد از خدا صحبت کردند. اما استقامت نداشتند، کسی که استقامت کند، شامل امداد غیبی خداوند می‌شود.

وی با بیان اینکه در تربت امام حسین(ع) اثرات زیادی وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌های بهره مند شدن از امداد غیبی، توسل به امام حسین(ع) است و در تربت این امام معصوم شفا است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj0dj.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما