پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 49303
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم مطرح کرد

برنامه ریزی برای انجام مطالعات فرونشست زمین در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم گفت: قرار است مطالعاتی در زمینه فرونشست زمین در استان صورت بگیرد تا مشخص شود که میزان فرونشست در قم چقدر است.
برنامه ریزی برای انجام مطالعات فرونشست زمین در قم
به گزارش قم نیوز، احمد حاج حسینی مسگر در حاشیه جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص مطالب مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: خطر فرونشست زمین مهم ترین بحث مطرح شده در جلسه شورای حفاظت از منابع استان قم بود.

وی ادامه داد: قرار است مطالعاتی در زمینه فرونشست زمین در استان قم صورت بگیرد تا مشخص شود که میزان فرونشست در این استان چقدر است، برای مقابله با این مساله پیشنهاد جلوگیری از احداث شبکه فاضلاب در برخی از مناطق شهر قم داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم افزود: در برخی از مناطق استان و شهر قم، تزریق فاضلاب به سفره‌های زیرزمینی به جلوگیری از فرونشست زمین کمک می‌کند، مصوب شده است که در مناطق یک، چهار و هفت عملیات اجرای شبکه فاضلاب متوقف شود و پس از مشخص شدن نتایج مطالعات در زمینه فرونشست زمین، عملیات احداث شبکه فاضلاب در این مناطق ادامه پیدا کند.

حاج حسینی مسگر با اشاره به ضرورت اصلاح بستر رودخانه قمرود اظهار کرد: اصلاح بستر این رودخانه می‌تواند به تزریق سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین کمک کند و قرار است که شهرداری قم در این راستا اقداماتی انجام دهد.

وی ادامه داد: استاندار قم بر ضرورت نصب کنتورهای هوشمند برق بر تمام چاه‌های آب کشاورزی استان تاکید کرده است و با تکمیل نصب این کنتورها امیدواریم که شاهد کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی در استان قم باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم در پایان خاطرنشان کرد: با نصب کنتورهای یاد شده بحث مدیریت مصرف برق از راه دور انجام می‌شود و این کنتورها جزو سیستم‌های جدید هستند. براساس آمارها در بیش از 600 چاه آب کشاورزی در استان قم کنتورهای فهام نصب شده است و قرار است که این کنتورها در حدود چاه آب کشاورزی دیگر استان نصب شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcippa5.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما