کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

ماندگاری مسافر در قم مطلوب نیست/از جاذبه‌های طبیعی استان در توسعه گردشگری استفاده نمی‌شود

خبرگزاری فارس , 18 خرداد 1396 ساعت 11:45

قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ماندگاری مسافر در قم مطلوب نیست و نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.


به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی، در ضیافت افطار جامعه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان قم که در هتل جمیل قم برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز امنیت به عنوان مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین اصل در تدوین استراتژی‌های توسعه گردشگری به شمار می‌آید و صنعت ظریف گردشگری با بروز هرگونه ناامنی و خشونت متحمل زیان‌های جبران ناپذیریی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم با بیان اینکه ماندگاری مسافر در قم مطلوب نیست و نسبت به سایر استان‌ها کمتر است اظهار داشت: ریاست سازمان میراث فرهنگی، در این خصوص سه گانه گردشگری سلامت، گردشگری زیارت و طبیعت گردی را به عنوان راهکار ارائه کردند.

رضایی افزود: 10 درصد زوار عراقی به دلایل پزشکی و به خاطر درمان به ایران مسافرت می‌کنند که به دلیل ناهماهنگی‌ها و وجود دلال‌ها نتوانستیم آنچنان که باید از آن بهره ببریم که باید  با برنامه ریزی از این ظرفیت به نحو شایسته و مطلوب استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی دریاچه حوض سلطان به تهران، وجود دریاچه نمک، جاذبه‌های کویر نوردی و همین طور مناطق جذاب ییلاقی کهک و خلجستان باید در بخش طبیعت گردی به رونق و گردشگری پایدار برسیم و در این زمینه از سرمایه گذران بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: تالاب مره و تالاب بهشت معصومه قم و گوناگونی پرندگان استان در سطح کشور بی نظیر است که هنوز موفق نشدیم از این جاذبه‌های طبیعی استفاده کنیم.

رضایی در ادامه، ارتباط و همکاری بین انجمن‌های گردشگری، بخصوص ارتباط بین انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتل‌ها و هتل آپاتمان ها را بسیار مفید ارزیابی کرد که موجب افزایش مدت اقامت و ماندگاری مسافر در استان قم خواهد شد.

وی گفت: درآغاز فعالیت‌های شورای اسلامی شهر قرار داریم، انجمن‌های گردشگری با هماهنگی و برنامه ریزی مسائل و مشکلات گردشگری را با نمایندگان مردم در شورای شهر مطرح کنند، تا مشکلات به صورت ریشه ای و اصولی برطرف شود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49305

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49305/ماندگاری-مسافر-قم-مطلوب-نیست-جاذبه-های-طبیعی-استان-توسعه-گردشگری-استفاده-نمی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir