پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 49333
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری:

جلوگیری از اسراف از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه گفت: دین اسلام تأکید بسیاری برای جلوگیری از اسراف دارد و حتی در مورد انفاق نیز بیان کرده است که نباید اسراف کرد.
جلوگیری از اسراف از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است
جلوگیری از اسراف از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نيوز ، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری ظهر امروز در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خداوند ماه مبارک رمضان را شهر الرحمه قرار داده است گفت: خداوند آنچه را که باعث پیشرفت انسان می‌شود در این ماه قرار داده است و یکی از زیباترین آنها مسئله خالی نگه داشتن شکم و امساک از خوردنی هاست.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده، در دنیا بیش از 780 میلیون گرسنه وجود دارد گفت: اگر انسان‌ها از اسراف جلوگیری کنند همه انسان‌های دنیا می‌توانند از خوراک کافی بهره‌مند شوند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به مقام عبودیت آفریده شده است افزود: خداوند در آفرینش انسان به دنبال عابد نبوده است؛ همانطور که امام باقر(ع) فرموده‌اند روی زمین جایی پیدا نمی‌کنید که محل عبادت شیطان نبوده است ولی شیطان عبد نبود.

وی بیان کرد: قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید به مقام عبودیت برسید باید از طیبات و حلال بخورید و شکم خود را خالی نگه دارید، پرخوری باعث قساوت قلب و بسته شدن ورود نور خدا به قلب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری ابراز داشت: دین اسلام تأکید بسیاری برای جلوگیری از اسراف دارد و حتی در مورد انفاق نیز بیان کرده است که نباید اسراف کرد.

استاد حوزه تصریح کرد: دین اسلام مطرح می‌کند بعضی از عبادات در صورتی به انسان واجب می‌شود که لطمه‌ای به زندگی انسان وارد نشود.

وی گفت: همه خانواده‌ها باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه تلاش کنند و پرهیز از اسراف و جلوگیری از ریخت و پاش از مهم‌ترین عوامل تحقق این امر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbffba.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما