کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مدرسه ابتدایی در انگلیس کلاس‌ «اسلام‌شناسی» برگزار می‌کند

خبرگزاری حوزه نیوز , 18 خرداد 1396 ساعت 18:44

قم نيوز: مدرسه ابتدایی مایلهاوس در شهر لیندون در انگلستان، کلاس اسلام‌شناسی با عنوان «یادگیری حقایق درباره اسلام» برگزار می‌کند.


به گزارش قم نيوز، یک مدرسه ابتدایی در شهر لیندون در انگلستان، کلاس اسلام‌شناسی برای دانش آموزان برگزار می‌کند. مدرسه ابتدایی مایلهاوس در شهری در اسکس واقع در شرق انگلستان، با ارسال نامه‌ای به والدین آنان را از برگزاری کلاس‌های اسلام‌شناسی با عنوان «یادگیری حقایق درباره اسلام» مطلع ساخت. هدف از برگزاری این کلاس‌ها آشنایی آن‌ها با پیام واقعی و راستین دین اسلام است تا آن‌ها به سبب حوادث تروریستی اخیر، افراط‌گرایان داعشی را نمایندگان حقیقی اسلام تلقی نکنند.

مقامات مدرسه معتقدند تدریس موضوعات دینی به دانش آموزان در درک معنای مذهب و ایجاد انسجام اجتماعی موثر خواهد بود. دروسی که قرار است در این کلاس تدریس شوند بر روی موضوعاتی چون هنر اسلامی، رمضان و اهمیت مراقبت از جهان طبیعی تمرکز خواهند داشت.

در نامه، گریت آلن سرپرست معلمان مدرسه آمده است: ما می‌دانیم که برای بعضی از والدین، این موضوع در زمانه کنونی یک مسئله حساس تلقی می‌شود، با این حال ما به این نتیجه رسیده‌ایم که به ویژه در عصر حاضر بسیار مهم است که دانش آموزان حقایق درباره اسلام را بفهمند به جای اینکه ایدئولوژی‌های یک گروه اقلیت را بیاموزند که از دیدگاه‌هایشان برای صدمه زدن و تحمیل عقایدشان بر دیگران استفاده می‌کنند.

آلن در ادامه سخنانش گفت: اعمال وحشتناکی که در هفته‌های اخیر رخ داده‌اند توسط یک اقلیت کوچک از افراط‌گرایان انجام شده‌اند و اینکه ما تمام یک مذهب را به خاطر آنان لکه دار کنیم، تنها منجر به ایجاد تفرقه در جامعه خواهد شد.

وی افزود: شکیبایی، درک و مدارا در راه مقابله با تروریسم از اهمیت حیاتی برخوردار هستند و ما همچنان قصد داریم به کودکان‌مان پیام واقعی و باورهای حقیقی و راستین مرتبط با تمامی ادیان را یاد بدهیم.
انتهاي پيام / 137


کد مطلب: 49341

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49341/یک-مدرسه-ابتدایی-انگلیس-کلاس-اسلام-شناسی-برگزار-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir