جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 49353
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم مطرح کرد

پیش بینی صادرات 800 هزار دلار صنایع دستی از قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم که 800 هزار دلار صادرات صنایع دستی را از استان به خارج از کشور داشته باشیم.
پیش بینی صادرات 800 هزار دلار صنایع دستی از قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی در قم با اشاره به صادرات صنایع دستی استان اظهار کرد: یک میلیون و 720 هزار دلار در چهار سال گذشته صادرات صنایع دستی از قم داشتیم و امسال پیش بینی می‌کنیم که 800 هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هشت کارگاه صنایع دستی در استان قم تجهیزات خود را نوسازی کردند ادامه داد: 155 کارت برای هنرمندان صنایع دستی استان قم در چهار سال گذشته صادر شد. 870 هنرمندان هم در این مدت بیمه شدند و از صندوق کارآفرینی امید یک میلیارد تومان تسهیلات برای بخش صنایع دستی قم اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: 10 غرفه صنایع دستی قم طی چهار سال گذشته در مجتمع‌های گردشگری و هتل‌ها راه اندازی کردیم، همچنین در این مدت مستند اقلیم بهشت برای معرفی استان قم تهیه شد.

رضایی با اشاره به ارتقاء جایگاه اداره میراث فرهنگی اظهار کرد: محور توسعه استان قم گردشگری است و انتظار داریم که این جایگاه حفظ شود. باید از بخشی نگری در ادارات استان قم پرهیز شود و در این راستا با پیگیری صورت گرفته شورای شهر و شهرداری قم 100 درصد تخفیف عوارض را برای هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه اعتبارات باید به صورت عادلانه در استان قم توزیع شود بیان کرد: مهم ترین مشکلات بخش گردشگری در استان عدم همکاری بانک‌های قم است و واحدهای گردشگری استان بدون کمک بانک‌ها راه اندازی شدند. برای توسعه بخش گردشگری قم باید تسهیلات ارزان قیمت اعطا شده و کار ایجاد بازارچه‌های عرصه صنایع دستی در استان تسهیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه 14 هزار شی تاریخی در مخازن اداره کل میراث فرهنگی قم نگهداری می‌شود خاطرنشان کرد: باید اعتباراتی از طریق استان قم و بودجه ملی برای احداث این موزه اختصاص داده شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdss0o.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما