شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 49369
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

ظرفیت‌های مشترک گردشگری استان‌های مرکزی و قم مورد بررسی قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: باید ظرفیت‌های مشترک تاریخی و گردشگری با استان‌های مرکزی و قم به علت همسایگی و رونق صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گیرد.
ظرفیت‌های مشترک گردشگری استان‌های مرکزی و قم مورد بررسی قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، سید محمد حسینی جمعه شب در همایش توسعه گردشگری بین سه استان قم، اصفهان و مرکزی که در هتل پارسیا برگزار شد اظهار داشت: هر استانی دارای شاخصه‌های گردشگری است که باید ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا با همکاری و انسجام بیشتر بتوان صنعت گردشگری را فرااستانی رونق بخشید.

وی افزود: استان اصفهان با بناهای تاریخی ارزشمندی که دارد و استان قم با محور قرار دادن گردشگری زیارتی می‌توانند زمینه همکاری را فراهم سازد تا از ظرفیت گردشگران در این استان‌ها بهره برد.

وی ادامه داد: همکاری گردشگری در این سه استان می‌تواند به عنوان پایلوت در کشور اجرایی شود و استان‌های دیگر با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان‌های همسایه در رونق صنعت گردشگری کشور نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بسیاری است گفت: این استان دارای قدمتی فراتر از تاریخ است و در زمینه گردشگری طبیعی و تاریخی توانسته است گردشگران بسیاری را جذب کند.

وی ادامه داد: غار چال‌نخجیر یکی از آثار تاریخی و طبیعی در شهر دلیجان از استان مرکزی است که نه تنها در کشورمان بلکه در خاورمیانه منحصر به فرد است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف گل در شهر محلات گفت: این شهر نیز با گل‌های متنوع و خاص زبانزد عام و خاص است.

وی بیان داشت: محل تولد امام راحل در استان مرکزی است ضمن این که بیت امام راحل نیز در استان قم است از این رو می‌توان برنامه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری را با همکاری هم در این مکان‌ها برگزار کرد و گردشگران را با این بناها و شخصیت امام راحل آشنا ساخت.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaoeny.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما