شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 49376
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

امام حسن(ع) براي حفظ كيان اسلام به صلح با معاويه پرداختند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علميه قم گفت: امام حسن مجتبي(ع) پا روي نفس خود گذاشتند و براي حفظ كيان اسلام و دستيابي به شرايط مساعد حاضر به صلح با معاويه شدند تا امت اسلامي فارغ از جنگ به رفاه و آرامش برسد.
امام حسن(ع) براي حفظ كيان اسلام به صلح با معاويه پرداختند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی امروز در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن(ع) اظهار کرد: پدر و مادر این امام بزرگوار معصوم بودند پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت مادرشان در کنار پدر معصوم خود سال‌ها به حیات خود ادامه دادند و از خرمن معنویت و اخلاق ایشان خوشه‌های متعدد را چیدند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) پس از شهادت پدرشان هدایت و ارشاد امت را بر عهده گرفت ولی با ناملایمات و بدعهدی فراوانی از سوی اطرافیان خود مواجه شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسن(ع) مصلحت اسلام را بر ریاست زودگذر دنیوی ترجیح دادند گفت: ایشان پا روی نفس خود گذاشته و برای حفظ کیان اسلام و دستیابی به شرایط مساعد به صلح با معاویه پرداختند تا امت اسلامی فارغ از جنگ به رفاه و آرامش برسد.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار به صلح پرداختند تا در آرامش کامل ابراز عقیده کنند و کسی اجازه توهین به شیعیان و به ویژه امام علی(ع) را نداشته باشد ولی پس از امضای صلح، معاویه به طور رسمی نقض پیمان با امام را ابراز کرد.

واعظ موسوی عنوان کرد: امام مصلحت دین و دنیای اسلام را بر مصالح دیگر ترجیح دادند و درصدد بودند تا آرامشی برقرار شود تا افراد علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی مناسب بتوانند به وظایف دینی خود عمل کنند در حالی که مخالفان اهل بیت(ع) که افراد کینه‌توز و پیمان‌شکن بودند بر سر پیمان خود نماندند.

وی با بیان اینکه همیشه در طول تاریخ دشمنان اسلام زمینه از بین رفتن اعتماد را فراهم کردند گفت: امروز نیز استکبار و صهیونیست بر پیمان‌هایی که می‌بندند باقی نبوده و مصالح شخصی خود را بر دیگر موارد به ویژه اسلام تحمیل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ملت ایران اسلامی با درس‌آموزی از تاریخ اهل بیت(ع) و عمل به توصیه‌های رهبری متوجه شده که دیوار بی‌اعتمادی غرب و آمریکا بلند است و نمی‌توان به وعده‌های ظاهری آنها دلخوش کرد.

وی عنوان کرد:‌ پیمان‌شکنی رسم دیرینه مخالفان اسلام بوده و هست ولی ملت با بصیرت راه خود را پیدا کردند بد عهدی، پیمان‌شکنی و ترقه‌بازی بر عزم راسخ امت اسلامی خدشه‌ای وارد نمی‌کند و با هدایت‌های رهبری تا پای جان در پیمودن این راه اهتمام دارند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciqpa5.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما