يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 49401
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها تصمیم‌گیری شد

بازشماری 10 درصد صندوق‌های انتخابات شوراهای استان قم با حضور کاندیداهای معترض

قم نيوز : قم نیوز: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم در جلسه امروز خود تصمیم به بازشماری 10 درصد صندوق‌های انتخابات گرفت.
بازشماری 10 درصد صندوق‌های انتخابات شوراهای استان قم با حضور کاندیداهای معترض
به گزارش قم نیوز، جلسه بررسی اعتراض کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر قم با حضور احمد امیرآبادی رئیس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنور عضو و جعفری نماینده علی لاریجانی دیگر عضو هیات نظارت استان و 68 نفر از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات شوراها در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.

احمد امیرآبادی در ابتدای این جلسه با عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان در سه مرحله از روند انتخابات ورود پیدا می‌کند و خارج از این سه مرحله بر عهده هیات نظارت شهرستان، بخش و هیات اجرائی است.

وی ادامه داد: در مرحله اول هیات نظارت استان، هیات های نظارت بخش‌ها را تأیید و تعیین می‌کند، در این مرحله سعی کردیم در بین افراد از سلایق مختلف حضورداشته باشند.

رئیس هیات عالی نظارت افزود: در شهرستان هم در جلساتی که با آقایان لاریجانی و ذوالنور داشتیم در انتخاب اعضای هیات شهرستان هم پنج بزرگوار از همه سلایق سیاسی و افراد آگاه به قوانین انتخاباتی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در تأیید صلاحیت‌ها هم بعدازاین که افرادی که در شهرها رد صلاحیت شده بودند در زمان قانونی به هیات عالی نظارت اعتراض کردند و اعضای هیات استان هم بر اساس قوانین و مقررات و حجت شرعی عمل کردند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: بعدازاین مرحله اجرای انتخابات بر عهده هیات اجرایی بود و تمامی عوامل ازجمله چینش صندوق‌ها و برگزاری توسط هیات اجرایی انجام شد.

وی بابیان این‌که جلسه امروز مرحله سومی است که در خدمت شما هستیم، اظهار داشت: در این مرحله باید هیات استان صحت و تأیید نهایی انتخابات شهرها را انجام دهد.

رئیس هیات عالی نظارت ادامه داد: بر اساس قانون دو روز وقت داشتید که شکایت‌های خود را ارائه دهید و هیات نظارت استان هم 15 روز فرصت بررسی شکایت‌ها را دارد، که بر اساس قانون 26 خرداد روز آخری است که فرصت تأیید نهایی انتخابات را داریم.

 

*هرگونه اعتراض و شکایاتی باید بر اساس مدرک و سند باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور عضو دیگر هیات نظارت استان نیز در سخنانی کوتاه به روند تأیید صلاحیت‌های کاندیدها پرداخت و گفت: در بحث تأیید صلاحیت‌ها کار ما استصوابی نبود بلکه محدود به قانون مربوطه بود و بر اساس قانون در تأیید صلاحیت‌ها عمل کردیم.

وی ادامه داد: دوستان ما صرفاً در چارچوب قانون عمل کردند و در این مرحله هم بر اساس قانون انتخابات شوراها عمل خواهیم کرد.

ذوالنور بابیان این‌که هرگونه اعتراض و شکایاتی باید بر اساس مدرک و سند باشد و بابیان گفته و حرف نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم، تأکید کرد: هر یک از کاندیداهای محترم بر اساس قانون حق اعتراض دارند و ما به‌عنوان هیات نظارت باید با دقت در این مرحله تصمیم‌گیری و عمل کنیم.

بعد از صحبت‌های حجت‌الاسلام ذوالنور بر اساس تصمیم‌گیری خود کاندیداهای معترض چهار نفر به نمایندگی از حاضرین به مدت 10 دقیقه از دلایل اعتراض خود به نتیجه انتخابات سخن گفتند.

بعدازاین مرحله فرصت برای سخنرانی به همه کاندیدها داده شد که 18 نفر از کاندیدهای معترض خواستار سخنرانی در جلسه شدند که هر از کدام از این افراد نیز بیش از دو دقیقه به بیان دیدگاه‌ها و دلایل اعتراض خود پرداختند.

 بعد از شنیدن تمام نظرات حاضرین، اعضای هیات نظارت استان با مشورتی که انجام دادند تصمیم گرفتند که 10 درصد صندوق‌ها بازشماری شود.

 

*10 درصد صندوق‌های رأی بازشماری می‌شود

احمد امیرآبادی در جمع‌بندی نهایی جلسه امروز اظهار داشت: تصمیم بر این شد که در مرحله اول 56 صندوق از مجموع 560 صندوق بازشماری صورت بگیرد که 10 درصد آرا را شامل می‌شود.

وی افزود: مقرر شد تا ساعت 10 صبح فردا صندوق‌هایی که کاندیداها برای بازشماری مدنظر دارند به‌صورت مکتوب به هیات نظارت استان اعلام کنند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: اگر چنانچه در این 10 درصد به تخلفاتی رسیدیم، تصمیمات بعدی را می‌گیریم.

وی در خصوص شمارش 10 درصد نیز گفت: صندوق‌ها بر اساس قانون در اختیار هیات اجرایی است اما بازشماری با نظارت خود کاندیداهای معترض و هیات استان صورت می‌گیرد.

رئیس هیات عالی نظارت افزود: در خصوص تخلفات هم تصمیم بر این شد که به‌صورت اداری و قضائی مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بازشماری نسبت به شمارش اولیه دقت بیشتری می‌شود به‌طوری‌که خط‌ها، ته‌چک‌ها، تعرفه خروجی با تعرفه باطل‌شده و تعرفه‌های موجود در صندوق به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.

امیرآبادی تصریح کرد: در آخر نیز تصمیم گرفته‌شده که آرای هر صندوق به‌صورت تفکیک‌شده اعلام شود تا کاندیداها از میزان رأی خود در هر صندوق اطلاع یابند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchzknk.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما