يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 49420
منبع : خبرگزاری فارس

افزايش 2 برابري سرانه فضاهاي ورزش روستايي در قم

قم نيوز : قم نیوز: فضاهاي ورزشي احداث شده در روستاهاي قم با بهره‌برداري از چهارمين زمين چمن مصنوعي در روستاي بيدهند بخش كهك قم افزايش يافت تا بخش‌هاي تابعه قم از اين نظر دو برابر شهر قم داراي سرانه فضاي ورزشي باشند.
افزايش 2 برابري سرانه فضاهاي ورزش روستايي در قم
به گزارش قم نیوز، استان قم تنها یک شهرستان و پنج بخش تابعه دارد ولی در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی یکی از استان‌های موفق کشور است و هر ساله افتخارات و عناوین زیادی توسط ورزشکاران این استان از میادین مختلف برون‌مرزی نصیب ورزش قم می‌شود.

ورزش قم در عرصه قهرمانی دارای قهرمانان زیادی در رشته‌های مختلف نظیر کاراته، جودو، تکواندو، بوکس، بدن‌سازی و پرورش‌اندام، تنیس روی‌میز، تنیس، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، کبدی، کشتی، ورزش ناشنوایان، ورزش جانبازان و معلولین، بیماران خاص، رزمی، هاکی و فوتسال است.

 

* نریمان: قهرمانان قم در بسیاری از افتخارات برون‌مرزی کشور سهیم هستند

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: ورزشکاران قمی هر ساله به دنبال درخشش در میادین مختلف کشوری و انتخابی تیم‌های ملی موفق به کسب مجوز عضویت در ترکیب تیم‌های اعزامی کشورمان به رقابت‌های متنوع برون‌مرزی می‌شوند و بر همین اساس در بسیاری از افتخارات کسب شده برای ایران اسلامی از مسابقات مهم و معتبر بین‌المللی و میادین آسیایی، جهانی، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و پارالمپیک سهیم هستند.

حمید نریمان با بیان اینکه بسیاری از استعدادهای ورزش روستایی هم اکنون در تیم‌های حرفه‌ای ورزش قم در سطح کشور  فعالیت می‌کنند، افزود: کسب مقام سوم از مسابقات جام جهانی فوتسال، مدال طلا از رشته والیبال بازی‌های پارالمپیک برزیل، قهرمانی کاراته جهان، نایب‌قهرمانی کاتا جودو دنیا، نخستین حضور در تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه، طلا و برنز کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، مدال طلای مسابقات آسیایی و جهانی فوتسال و فوتبال ناشنوایان و چندین عنوان دیگر تنها بخشی از موفقیت‌های ورزشکاران قمی در میادین برون‌مرزی یک سال اخیر است.

 

* افزایش 2 برابری سرانه فضای ورزش روستایی قم

اتفاق خوب و مثبتی که در سال‌های اخیر در ورزش قم رخ داده، اهتمام متولی ورزش این استان یعنی اداره کل ورزش و جوانان برای توسعه فضاها ورزشی روباز و سرپوشیده است و از این نظر ورزش قم اگر چه هنوز به سرانه هدف در برنامه پنجم توسعه یعنی یک سانتیمتر مربع نرسیده و چیزی بیش از نیمی از این سرانه را تامین کرده، اما عدالت‌محوری در احداث فضاهای ورزشی در نقاط مختلف قم، تقریبا بسیاری از نیازها را رفع کرده است.

نگاه متولی ورزش قم به این موضوع این است که حتی بخش‌های تابعه نیز که تا قبل از نیمه دهه 1380 از امکانات و فضای ورزشی کمی برخوردار بودند و حتی بسیاری از این بخش‌ها فضای ورزشی نداشتند، باید از فضا و امکانات قابل قبولی برای بروز استعدادهای ورزش این بخش‌ها برخوردار باشند.

بر همین اساس در این سال‌ها اقدامات خوبی در زمینه توسعه سرانه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده ورزش بخش‌های تابعه صورت گرفته و اکنون شرایط به گونه‌ای است که جوانان روستایی قم دارای سرانه‌ای بیش از شهرستان قم هستند و کمبود چندانی احساس نمی‌کنند، در واقع ورزش روستایی قم نسبت به شهرنشین‌ها افزایش دو برابری دارد.

 

* کشوری‌فرد: بیش از 30 مکان در اختیار ورزش روستایی قم است

مسوول امور ورزش بخش‌های تابعه اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در حال حاضر از تعداد کل اماکن ورزشی فعال در قم که نزدیک به یکصد فضای اختصاصی اداره کل ورزش و جوانان استان قم است، 20 مکان ورزشی شامل سه زمین روباز چمن مصنوعی و چهار سالن سرپوشیده در بخش کهک، سه سالن سرپوشیده در بخش جعفرآباد، چهار سالن ورزشی در بخش مرکزی، دو سالن ورزشی در بخش خلجستان، یک زمین چمن مصنوعی و سه سالن سرپوشیده در بخش سلفچگان فعال هستند،‌ ضمن اینکه بیش از 10 زمین روباز خاکی نیز در بخش‌ها احداث شده و بدین‌ترتیب بیش از 30 مکان برای ورزشکاران روستایی در بخش‌ها احداث شده است.

احمد کشوری‌فرد خاطرنشان کرد: این اتفاق یعنی افزایش سرانه فضاهای ورزشی در بخش‌های تابعه استان قم موجب شده تا هیات‌های ورزشی این استان نسبت به راه‌اندازی و فعال کردن نمایندگی خود در بخش‌ها ترغیب شوند، به طوری که اکنون هفت هیات ورزشی دارای فضای اختصاصی در ورزش بخش‌های تابعه قم هستند و 10 مکان ورزشی دیگر نیز با مدیریت شورای روستاها، دهیاری‌ها و بخش‌داری‌ها به ورزش روستایی در نقاط مختلف قم خدمات‌سانی می‌کنند.

 

* فعالیت4 زمین چمن مصنوعی در روستاهای قم

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستای بیدهند بخش کهک قم، گفت: این اداره کل در راستای توسعه فضاها و امکانات بخش‌های تابعه قم و به منظور رشد ورزش روستایی، نسبت به احداث و راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی در روستای بیدهند بخش کهک قم اقدام کرد.

حسین رضایی با بیان اینکه این چهارمین زمین چمن مصنوعی احداث شده در بخش‌های تابعه و ویژه ورزش روستایی قم بود، ادامه داد: در سال‌های اخیر کارهای بسیار خوبی در زمینه افزایش سرانه فضاهای ورزشی روستایی در بخش‌های تابعه قم صورت گرفته است، به طوری که در حال حاضر سرانه فضای ورزشی روستاها به مراتب بیشتر از شهر قم است و همچنان این رسانه در حال بیشتر شدن است.

 

* برخورداری تمام بخش‌های تابعه قم از فضاهای روباز و سرپوشیده ورزشی

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: در بخش‌های کهک، مرکزی، سلفچگان، خلجستان و جعفرآباد هم دارای چندین سالن ورزشی هستیم و هم زمین‌های روباز ورزشی متعددی در این بخش‌ها فعال شده تا امکانات خوبی برای جوانان علاقمند به ورزش و ورزشکاران خوب این بخش‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: هر پنج بخش دارای دست‌کم دو زمین روباز ورزشی هستند، ضمن اینکه در بخش‌های سلفچگان و کهک چهار زمین چمن مصنوعی احداث شده که این نشان از پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان برای تامین نیاز ورزش روستایی به فضاها و امکانات مورد نیاز این مناطق است.

 

* احداث چهارمین زمین چمن مصنوعی روستایی در بیدهند

رضایی با اشاره به احداث چهارمین زمین چمن مصنوعی بخش‌های تابعه در روستای بیدهند قم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستاهای ونارچ، خاوه و بیدهند در بخش کهک و روستای نیزار در بخش سلفچگان دارای زمین چمن مصنوعی هستند و جدید‌ترین زمین چمن مصنوعی احداث شده در روستاهای قم، زمین چمن احداث شده در روستای بیدهند بخش کهک است.

وی با اشاره به زیربنا و امکانات این زمین، اضافه کرد: زمین چمن مصنوعی روستای بیدهند بخش کهک در مساحتی به متراژ 1150 متر مربع احداث شده، در حالی که 924 متر مربع آن چمن مصنوعی است و در فضایی حدود 30 متر مربع نیز رختکن آن احداث شده و مجهز به چهار دکل روشنایی است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در پایان اظهار کرد: علاوه بر چهار زمین چمن مصنوعی و چندین سالن ورزشی سرپوشیده، بیش از 10 زمین روباز ورزشی خاکی در روستاهای هر پنج بخش تابعه قم فعال است و از آنها بهره‌برداری می‌شود.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciu5a5.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما