دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 49427
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون دریایی سازمان محیط زیست:

سند توسعه دریایی کشور آماده اجرا است

قم نيوز : قم نیوز: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:سند توسعه دریایی کشور با همکاری ١٨ نهاد دریایی تهیه و آماده اجرا است.
سند توسعه دریایی کشور آماده اجرا است
به گزارش قم نیوز، پروین فرشچی در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست ( ١٦ تا ٢٢ خرداد) افزود: توجه به دریا در دهه های گذشته از طرف دولت و مردم بسیار کم بوده و این مساله موجب عقب افتادگی در این بخش شده است.
وی اظهار کرد: اما در سه تا چهار سال اخیر به ویژه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دریامحور، سیاستگذاران توجه بیشتری به این بخش دارند.
فرشچی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه دریایی نیازمند یک سند بالا دستی بودیم که این کار با همکاری ١٨ نهاد دریایی از جمله سازمان های بنادر ودریانوردی، شیلات ایران، کشتیرانی، صنایع دریایی ، هواشناسی و نقشه برداری با برگزاری ٣٥ جلسه کارشناسی موفق به تهیه سند توسعه دریایی شدیم.
وی اظهار کرد: برنامه ششم توسعه به طور مستقیم به موضوع سواحل و دریاها اشاره ندارد که با توجه به اهمیت حفاظت از عرصه های آبی نیازمند یک سند بالادستی در این زمینه بودیم که محقق شد.

***تهیه برنامه اقدام ملی برای خزر
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای دریای عمان و خلیج فارس برنامه اقدام ملی تهیه شده و تهیه این برنامه برای دریای خزر در دست اقدام است.
وی افزود: در این سند صنایعی که موجب توسعه در بخش سواحل می شوند دیده شده و برای فعالیت آنها تمام الزامات زیست محیطی پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه دیده شده که ٦٥ درصد پیشرفت کشور در بخش دریاها باشد از این رو توجه به این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfejdj.w6d10agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما