يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 49431
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

انتخاب نفرات برتر مرحله استاني مسابقات قرآن و معارف اسلامي

قم نيوز : قم نيوز: معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از انتخاب نفرات اول تا سوم مرحله استاني سي و پنجمين دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامي خبر داد.
انتخاب نفرات برتر مرحله استاني مسابقات قرآن و معارف اسلامي
انتخاب نفرات برتر مرحله استاني مسابقات قرآن و معارف اسلامي
به گزارش قم نيوز، ناصر حمزه ای امروز، با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی اظهار کرد: این مسابقات در قالب 14 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج، 10، 20 و کل قرآن، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، مداحی، اذان، انشای نماز و روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه(ویژه فرهنگیان) با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان استان به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: 92 هزار نفر از دانش‌آموزان در مجموع در مرحله نخست این مسابقات شرکت کرده بودند که از بین آنها 2 هزار و 800 نفر در مرحله استانی به مدت چهار روز به رقابت پرداختند و 245 نفر به عنوان برگزیدگان اول تا سوم هر رشته در دوره متوسطه اول و دوم انتخاب شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مسابقات کشوری در بخش خواهران و برادران پس از ماه رمضان برگزار می‌شود گفت: پس از برگزاری دوره آمادگی دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات کشوری به 75 نفر به استان‌های اردبیل و مشهد اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:‌ 6 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی در طرح الگوی تلاوت قرآن شرکت کردند که در این طرح قرائت چهار استاد در قالب سی دی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد.

حمزه‌ای یادآور شد:‌ این دانش‌آموزان با توجه به علاقه خود یکی از اساتید(عبدالباسط، منشاوی، شحات انور و مصطفی اسماعیل) را انتخاب کرده و سوره مورد نظر را تمرین و با الگوگیری از آن استاد در مسابقه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از هر استاد در هر پایه یک نفر از دوره ابتدایی به مرحله استانی راه پیدا می‌کند که در مجموع از هر ناحیه 16 نفر به استان معرفی شدند گفت: هدف از این طرح شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در ارائه سبک‌های قرائت قرآن بود برگزیدگان آموزش تکمیلی و ترتیل‌خوانی را در حرم مطهر حضرت معصومه(س) دریافت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به انتخاب بیش از 100 نفر از دانش‌آموزان به عنوان الگوی برتر تلاوت قرآنی خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان در شبکه‌های دو سیما و قرآن برای اجرای برنامه معرفی می‌شوند که سال گذشته نیز 9 نفر از این دانش‌آموزان در این دو شبکه به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6yny.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما