يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 49449
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی:

کاهش روابط اجتماعی عامل بسیاری از ناهنجاری‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از عواملی که موجب بسیاری از مشکلات فردی و ناهنجاری‌ها می‌شود، نبود روابط اجتماعی است.
کاهش روابط اجتماعی عامل بسیاری از ناهنجاری‌هاست
کاهش روابط اجتماعی عامل بسیاری از ناهنجاری‌هاست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به امتحانات الهی اظهار کرد: یکی از امتحانات الهی، امتحان‌های خانوادگی است، امتحان‌های سیاسی هم یکی دیگر از انواع امتحان‌های الهی است، امام موسی کاظم(ع) هم با زندان امتحان شد.

وی ادامه داد: چیزی که موجب می‌شود انسان در امتحانات الهی موفق شود، این است که خداوند را حاضر بداند، نماز و صبر به انسان در موفق شدن در امتحان‌های الهی کمک می‌کند، امام علی(ع) پس از تدفین حضرت زهرا(س) نماز خواند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید از خداوند بخواهیم که صبر و رضا را در امتحان‌های الهی به ما عطا کند، رسول اکرم(ص) فرمود چشمی که برای امام حسن(ع) گریه کند، در روز قیامت گریه نخواهد کرد، امام حسین(ع) برای مصیبت امام حسن(ع) گریه کرد، البته مصیبتی بزرگتر از مصیبت امام حسین(ع) نیست.

رفیعی با اشاره به مظلومیت امام حسن(ع) اظهار کرد: در هنگام تشییع پیکر این امام معصوم، تابوت امام حسن(ع) تیرباران شد و امام حسن(ع) مظلوم بود.

وی ادامه داد: در شرایط سخت، چهره واقعی یک انسان مشخص می‌شود، خداوند در چنین شرایطی انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا خلوص عمل او مشخص شود، هدف آزمایش‌های الهی جدا کردن انسان‌های ناپاک از انسان‌های پاک است، گاهی در این آزمایش‌ها انسان‌های بی توجه نسبت به حقایق، بیدار شدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دشمنان به اعتقادات جوانان در فضای مجازی به صورت مستمر حمله می‌کنند، به همین دلیل جوانان باید به دنبال پاسخ دادن به شبهات باشند.

رفیعی با اشاره به سیره ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: آن‌ها برای کسب رضایت خداوند تلاش می‌کردند و در برابر تصمیم خدا تسلیم بودند، رضایت داشتن نسبت به تصمیم‌های خداوند مقامی بالاتر از صبر است، ائمه معصومین(ع) در سختی‌ها و مشکلات به ذکر و عبادت خدا پناه می‌بردند.

وی ادامه داد: یک سری از امتحان‌های خداوند برای انسان، امتحان‌های اقتصادی است، احسان در مسیر خداوند موجب می‌شود که انسان در زندگی دنیوی و اخروی خودش درمانده نشود، اما شکست خوردن در امتحان‌های اقتصادی خداوند در دنیا موجب می‌شود که انسان با مسیرهای دشوار در روز قیامت مواجه شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: همسایگان نسبت به یکدیگر حقوقی دارند و انسان نباید نسبت به این حقوق بی ‌توجه باشد، همسایه آزاری یکی از گناهان بزرگ است، رسول اکرم(ص) فرمود کسی که همسایه خودش را آزار بدهد، ایمان ندارد.

رفیعی با اشاره به رابطه فقر با دین داری اظهار کرد: در روایتی آمده است باید دعا کنیم که انسان فقیر گرفتار بی دینی نشود، آن چیزی که قدرت دین داری را از انسان سلب می‌کند، فقر است، خداوند برخی از افراد را با وضعیت معیشتی آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: انسانی که ثروتی بیشتر از دیگران دارد، نباید به ثروت خودش مغرور شود، کسی هم که دچار فقر می‌شود، نباید خودش را ببازد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که موجب بسیاری از مشکلات فردی و ناهنجاری‌ها می‌شود، نبود روابط اجتماعی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhxex.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما