کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین

سرنوشت در شب‌های قدر مقدر می‌شود/فرصتی طلایی برای شست‌وشوی آینه دل

خبرگزاری فارس , 23 خرداد 1396 ساعت 13:30

قم نیوز: رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین با عنوان اینکه در شب های قدر مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، بیان کرد: ملائکه‌ها در این شب بر زمین فرود می‌آیند و نزد امام زمان (عج) رفته و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس بهادر، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه شب‌های قدر، اظهار کرد: این شب‌ها دارای اهمیت والایی است که با تأمل به آیات سوره قدر می‌توان به ارزش و اهمیت آن پی برد.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های شب‌های قدر، عنوان کرد: نزول قرآن کریم در شب‌های قدر صورت گرفته، عبادت و احیا در این شب‌ها معادل بیش از هزار ماه است.

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی تربیتی آل یاسین، گفت: خیر و برکات الهی در  شب‌های قدر از آسمان بر زمین نازل شده و رحمت خاص خدا شامل حال بندگان می‌شود.

بهادر با بیان اینکه شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، گفت: خداوند در قرآن مجید از شب‌های قدر به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

وی با تاکید بر اینکه در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، عنوان کرد: این شب‌ها، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین با بیان اینکه در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، بیان کرد: ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند و نزد امام زمان (عج) رفته و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

بهادر بر ضرورت شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در شب‌های قدر توصیه و تأکید کرد و گفت: این اعمال در احادیث و روایات بسیار توصیه شده است تا جایی که نبی مکرم اسلام در تفسیر سوره قدر می‌فرمایند «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمام گناهانش آمرزیده می‌شود»

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین عنوان کرد: نزول همه ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است.

وی افزود: شب‌های قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شست‌وشوی آینه دل و  این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها و صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.

بهادر با بیان اینکه رمضان فرصتی است برای جمع کردن توشه برای آخرت عنوان کرد: نیکو و شایسته است با صدقات قدمی برای آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.

رئیس هیأت امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین خاطرنشان کرد: دعاهای شب‌های رمضان مجموعه‌ای روشنی‌بخش است که با تکرار تلاوت آنها، آموزه ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند که در این راستا شایسته است هنگام خواندن این ادعیه مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی اهداف مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49526

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49526/سرنوشت-شب-های-قدر-مقدر-می-شود-فرصتی-طلایی-شست-وشوی-آینه-دل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir