پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 4955
دلاوری خبر داد:

تصویب طرح شهر سلفچگان

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استانداری قم از تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر سلفچگان خبر داد.
تصویب طرح شهر سلفچگان
به گزارش قم نیوز، جواد دلاوری در جلسه کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان و گفت: این شهر با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی در سطح ملی و استان و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور و دسترسی به زیرساخت‌های راه و راه آهن، آب، برق و گاز، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای مسوولان استان برخوردار است.

وی با بیان اهمیت اقتصادی و جغرافیایی این شهر اظهار داشت: در همین راستا طرح جامع و تفصیلی شهر سلفچگان در جلسات مختلف کمیته‌های فنی زیر مجموعه کارگروه با حضور مشاورین طرح و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی بررسی و کارشناسی شد و در جلسه اصلی کارگروه با اصلاحاتی به تصویب اعضای کارگروه رسید.

معاون امور عمرانی استانداری قم روستاهای حوزه نفوذ مستقیم شهر سلفچگان را ۹ روستا ذکر کرد و گفت: این روستاها در دو دهستان راهجرد شرقی و نیزار قرار دارند.

دلاوری محدوده شهر سلفچگان را ۳۷۲ هکتار اعلام کرد و بیان داشت: در این محدوده ۳۷۲ هکتاری کاربری‌های مسکونی و تجاری، شبکه معابر شهری، فضاهای ورزشی و تفریحی، فضاهای اداری، آموزشی و درمانی، مراکز صنعتی و خدماتی و اراضی زراعی و باغی گنجانده شده است.

شهر سلفچگان که در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی قم قرار گرفته در سال ۱۳۸۷ از روستا به شهر ارتقاء یافت. این شهر از شمال با ساوه، از جنوب با دلیجان، از غرب با اراک از استان مرکزی و از شرق با شهر قم همسایه است. سلفچگان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است که آزادراه سلفچگان- ساوه و محورهای اصلی سلفچگان- قم، سلفچگان- اراک و سلفچگان- اصفهان در حوزه راه‌های ارتباطی این شهر قرار دارد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.n8ebjh8on9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما